دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
رضا نوری

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه مقاومت و مبارزه تنها راه عقب نشینی نظام سلطه است، گفت: نظام استکباری زبانی جز مبارزه و زور متوجه نمی‌شود و ما نیز با همین مبارزه و مقاومت، در دنیا عزت و بزرگی پیدا کردیم در حالی که روز به روز بر ضعف و زبونی دشمنان ما افزوده می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه  در خراسان شمالی، حجت الاسلام والمسلمین رضا نوری، امروز در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته بجنورد که با حضور مردم نمازگزار و رعایت شیوه نامه های بهداشتی مقابله با کرونا در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته فرهنگ عمومی، با تأکید بر اینکه باید تهاجم فرهنگی و تلاش برای استیلای فرهنگ غربی در جامعه اسلامی خود را جدی بگیریم، افزود: امروز وقتی به بازار می‌رویم یا وقتی به پوشش، ادبیات گفتاری جوانان و فضای تبلیغاتی موجود در کشور نگاه می کنیم، در مورد تهاجم فرهنگی و تأثیرگذاری آن احساس خطر می کنیم.

وی ادامه داد: چرا باید با وجود داشتن عناصر مهم فرهنگ‌ساز به دنبال فرهنگ‌های بیگانه برویم، در حالی که قرآن، سنت نبوی، بیانات بزرگان و الگوهای برجسته تاریخی ما می توانند بهترین عناصر فرهنگ سازی در جامعه باشند.

حجت الاسلام والمسلمین نوری گفت: باید گروه‌های مرجع و نخبگان و نهادهای فرهنگی و متولی با بهره گیری از قرآن و سنت و عقلانیت، فرهنگ واقعی دینی را در همه زوایای زندگی مردم تبلیغ و تبیین و متجلی و متبلور کرده و اجازه ندهند فرهنگ منحط دیگران بر کشور ما تحمیل شود.

امام جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت سیزدهم آبان، روز دانش‌آموز و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، اظهار کرد: این روز باید همیشه زنده نگاه داشته و دشمنی دشمنان بیان شود تا این خصومت فراموش نشود.

وی با بیان اینکه جنایات نظام‌های استکباری از بدو تاریخ تاکنون بوده و همچنان نیز تداوم دارد، افزود: در بیش از چهار دهه گذشته از عمر انقلاب اسلامی دشمنی‌های فراوانی از جانب نظام استکباری نسبت به نظام ما شد؛ اما به فضل الهی و با هدایت های امام و رهبری و حضور مردم، نظام ما استوار و مستحکم ماند و روز به روز نیز قوی تر می شود.

حجت الاسلام والمسلمین نوری اضافه کرد: کودتای نوژه، حمله مستقیم به ایران، جنگ تحمیلی، سرنگونی هواپیمای مسافربری، تشکیل و تحریک داعش با هدف اصلی ضربه به ایران، ترورهای متعدد، تحریم‌ها و تهدیدهای مکرر و ... تنها برخی از جنایات و خصومت های نظام استکباری با مردم و نظام اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه نظام استکباری دست‌بردار نیست و به همین دلیل باید مبارزه با او ادامه یابد، تصریح کرد: نظام استکباری زبانی جز مبارزه و زور متوجه نمی‌شود و ما نیز با همین مبارزه و مقاومت، در دنیا عزت و بزرگی پیدا کردیم در حالی که روز به روز بر ضعف و زبونی دشمنان ما افزوده می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha