جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
نکونام

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: دفاع پاسداران از منافع نفتی کشور علاوه بر اثبات صلابت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی بار دیگر ماهیت غارتگری و استکباری آمریکا و قدرت رو به افول دشمنان ایران را به جهانیان نشان داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شهر کرد، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرکرد در مصلای امام خمینی(ره) این شهر با بیان اینکه در واقعه اخیر سرقت منافع نفتی ایران، آمریکایی‌ها برای جبران شکست خود در رویارویی با پاسداران انقلاب اسلامی بارها بر قدت خود افزودند، افزود: تلاش آمریکایی‌ها در این ماجرا راه به جایی نبرد و فرزندان ایران اسلامی به راحتی این قدرت جهانی را زمین‌گیر کردند و نشان دادند که این کشور همچنان به دنبال غارت و دزدی منافع دیگر کشورهاست.

وی  تصریح کرد: اقتدار نظام جمهوری اسلامی و نیروهای دفاعی در دریاها بسیار مهم است و اگر امروز عده‌ای همچنان شکست‌ناپذیری آمریکا را در نظر دارند و افول آن را نمی‌بینند، بدون شک در درون دچار ضعف تحلیل هستند و یا تعصب گروهی دارند و یا اینکه منافعشان با این کشور گره خورده است.

نکونام به افول قدرت آمریکا در جهان و دور شدن این کشور از صدرنشینی در راس قدرت‌ها اشاره کرد و یادآور شد: برخی دیگر از کشورها نیز همچون گذشته در همراهی با آمریکا علیه ایران اسلامی بیانیه صادر می‌کنند که بیش از این نمی‌توان از این دولت‌ها انتظار داشت و بهتر آن است که کشور با اقتدار و توان درونی خود به پیش برود و مذاکرات را نیز داشته باشد.

وی برنامه‌ها و نقشه‌های آمریکا و هم‌پیمانانش علیه ایران را خنثی‌شده دانست و گفت: در حال حاضر نظام جمهوری اسلامی جایگاه ویژه‌ای در جهان دارد و نباید در عرصه رویارویی با امریکا هراس داشت.

امام جمعه شهرکرد در ادامه به تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در چهار دهه قبل اشاره کرد و افزود: در زمانی که امام راحل (ع) از  این رویداد به عنوان انقلاب دوم یاد کردند، دولت لیبرالی وقت در کمتر از ۲ روز پس از این رویداد استعفا کرد و همچنان نیز عده‌ای در داخل و خارج کشور وجود دارند که تاب رویارویی با آمریکا را نداشته و به پذیرش حاکمیت، غارتگری و استکباری این کشور باور دارند.

 نکونام در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه ارتقای فرهنگ عمومی به یک عزم همگانی و اراده‌ای جدی در جامعه نیاز دارد، تصریح کرد: متولیان و دستگاه‌های اجرایی تنها عاملان اصلاح فرهنگ عمومی نیستند و بخش عمده این اصلاح و ارتقا به آحاد جامعه و به ویژه خانواده‌ها باز می گردد.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری در بیان مفهوم فرهنگ عمومی، اصل تقوا را متذکر شد و گفت: رفتارها و باورها ۲  امر مهم در فرهنگ عمومی به شمار می‌روند و اگر این ۲ مولفه در جامعه‌ای بر ترازی مشخص و صحیح قرار گیرد آن جامعه رستگار خواهد شد.

وی افزود: حاکم شدن نگاه ایمانی در خانواده‌ها به ارتقا و تبیین فرهنگ عمومی کمک می‌کند که در این راستا لازم است والدین برای تربیت فرزندان بیش از خود آنان اهمیت قائل شوند چرا که ممکن است عشق به فرزند موجب آزاد گذاشتن او در شیوه زندگی شود و زمینه حرام و معصیت را به طور ناخواسته برای فرزند فراهم کند که در این مرحله تربیت قربانی علاقه به فرزند شده است.

نکونام با بیان اینکه در گسترش فرهنگ عمومی همه افراد مسئولیت دارند، اظهار داشت: به همان میزان که از دستگاه‌های متولی و دیگران انتظار اصلاح امور است باید هر فردی از خود نیز این فرهنگ را مطالبه کند تا جامعه با عزمی همگانی و اراده‌ای جدی به سوی این امر مهم حرکت نماید.

امام جمعه شهرکرد همچنین به سفر اعضای کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی به استان‌ها اشاره و تصریح کرد: در جریان سفر اعضای کمیسیون فرهنگی به چهارمحال و بختیاری امور مربوطه به خوبی جمع‌بندی شد و نوعی تمرکز بر این مسائل نیز شکل گرفت و اکنون نیز جمعی از اعضای کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط‌زیست در استان حضور دارند که امید است با توجه به اهمیت حوزه کشاورزی در مباحث امنیت غذایی و معیشتی، نارسایی‌ها دیده شود و برای رفع آن‌ها تصمیمی عالمانه اتخاذ شود.

نکونام از قانون حمایت از خانواده و جمعیت به عنوان یکی از بهترین مصوبات اخیر یاد کرد و یادآور شد : اگر در این مورد اقدام قانونی شکل نمی‌گرفت بدون شک کشور در آینده با چالش‌های بسیار جدی مواجه می‌شد و باید تلاش شود در فرصت کوتاه چندساله برای جبران مشکلات پیش آمده برنامه‌ریزی‌های مناسبی صورت گیرد.

وی، ارائه راهکارها و مشوق‌ها برای فرزندآوری و همچنین فراهم شدن امکانات لازم از سوی دولتمردان تاکید کرد و گفت: با اجرایی شدن قانون حمایت از خانواده و جمعیت می‌توان از چالش‌های پیری جمعیت در آینده جلوگیری کرد.

امام جمعه شهرکرد در بخش پایانی سخنان خود به اقدام ستاد امر به معروف و نهی از منکر برای اجرای طرح محله پیشران نیز اشاره کرد و افزود: این طرح اقدامی مناسب برای همیاری اهالی محل در رفع مشکلات و آسیب‌هاست که با همکاری مردم و به ویژه جوانان شرایط برای ایجاد شهری پیشرفته فراهم خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha