شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
جامعہ عروۃ الوثقیٰ لاہور میں بین الاقوامی محفلِ انس با قرآن کا انعقاد،معروف قراء کرام کی شرکت

حوزه/ از سوی حوزه علمیه جامعه عروة الوثقی پاکستان محفل انس با قرآن با حضور قاریان بین المللی در لاهور برگزار شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» مراسم معنوی و نورانی تحت عنوان «محفل انس با قرآن» از سوی حوزه علمیه عروه الوثقی با حضور قاری بین المللی جمهوری اسلامی ایران در شهر «لاهور» پاکستان برگزار شد و شرکت کنندگان در این مراسم هنر تلاوت کریم منصوری قاری صاحب نام ایرانی را ستودند.

 در این مراسم قاریان پاکستانی و دو نفر از قاریان مصری به نام‌های محمود کمال النجار و سلیمان الشهاب نیز حضور داشتند و به تلاوت قرآن کریم پرداختند.

این مراسم بعد از نماز مغرب و عشاء با حضور علاقه مندان به فرهنگ قرآنی برگزار و با عطر معنوی و صوت دلنشین دعای کمیل حاج کریم منصوری قاری بین المللی کشورمان معطر شد.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین توقیر عباس سخنگوی حوزه علمیه جامعه عروة الوثقی، تلاوت قرآن کریم را وسیله ای برای آراستن به اخلاق قرآنی دانست و اظهار داشت: فرهنگ و تمدن جامعه اسلامی باید منطبق با اخلاق قرآنی و فرامین ائمه اطهار باشد. 

 وی در ادامه با اشاره به غرب گرایی تاکید کرد: متاسفانه امروز اکثر مسلمانان از کشورهای غرب پیروی می کنند و از فرهنگ غربی متاثر هستند. فرهنگ جامعه اسلامی نه تنها متاثر از فرهنگ غربی نباشد، بلکه جامعه اسلامی باید مبتنی بر فرهنگ قرآنی باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha