شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله العظمی سبحانی

حوزه/حضرت آیت الله سبحانی، گفتند: معرفی شخصیت‌های بزرگ و تأثیرگذار صدر اسلام برای نسل امروز امری ضروری است و ابتکار المصطفی درمعرفی این شخصیت‌ها بسیار ارزشمند است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حضرت آیت‌الله  سبحانی  عصر جمعه ۱۴ آبان ماه در دیدار دست‌اندرکاران همایش بین‌المللی حضرت حمزه(ع) با اشاره به اهمیت موضوع و جایگاه ویژه ایشان در صدر اسلام، افزودند: ابتکار جامعةالمصطفی العالمیه در برگزاری این همایش و پرداختن به ابعاد شخصیتی حضرت حمزه(ع)  اقدامی ارزشمند، مفید و اثرگذاری است.

این مرجع تقلید با اشاره به اُخوت رضاعی  حضرت حمزه(ع) با رسول الله(ص)، همچنین علاقه بسیار زیاد امیرمومنان(ع) و خاندان بنی‌هاشم نسبت به حمزه سیدالشهدا(ع) اشاره کرد و گفتند: این علاقه و ارادت خاندان بنی‌هاشمی، معلول شجاعت، رشادت و دفاع ایشان از رسول مکرم اسلام(ص) است، بطوریکه حتی دختر گرامی رسول خدا(ص) یعنی حضرت فاطمه‌ زهرا(س) هر پنجشنبه تشریف می‌بردند کنار قبر ایشان و زیارت می کردند و از قبر جناب حمزه(ع) تبرک می جستند. این مسئله حاکی از عظمت و بزرگواری عموی گرامی رسول‌ خدا است.

حضرت آیت الله سبحانی با اشاره به دفاع عملی جناب حمزه(ع) از رسول گرامی اسلام(ص) و تنبیه اهانت کنندگان به ایشان در مسجدالحرام، خاطرنشان کردند: فرق است بین شجاعتی که در مدینه باشد با شجاعتی که در مکه و در میان دشمنان که نسبت به رسول‌الله(ص) ابراز علاقه کرده و دشمنش را تنبیه کند.

استاد درس خارج حوزه‌ علمیه با اشاره به دشمنی اُمویان نسبت به حمزه(ع) اظهار کردند: جناب حمزه(ع) چنان خارچشم دشمنانش بود که وقتی عثمان به حکومت رسید، ابوسفیان به کنار قبر ایشان آمد و به آن اهانت و جسارت کرد. این مسئله حاکی از عظمت جناب حمزه(ع) است که سالها بعد از جنگ اُحد، دشمن اینگونه نسبت به ایشان واکنش نشان می دهد.

حضرت آیت الله سبحانی با آرزوی توفیق و جزای خیر برای دست‌اندرکاران این همایش بین‌المللی، با اشاره به انتشار مجموعه آثار همایش حضرت خدیجه(س)، این اقدام را بسیار ارزشمند و چشمگیر توصیف و بر معرفی بیش از پیش شخصیت‌های بزرگ اسلامی تاکید کردند.

در ابتدای این دیدار، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصررفیعی دبیر علمی همایش و رئیس مجتمع آموزش عالی تاریخ، سیره و تمدن اسلامی، گزارشی از روند فعالیت های صورت گرفته ارائه کرد.

لازم به ذکر است، در این دیدار حجج اسلام والمسلمین مجید عبادی معاون پژوهش جامعة‌المصطفی العالمیه، ناصر رفیعی، رئیس مجتمع آموزش عالی تاریخ، سیره و تمدن اسلامی و سید مجتبی اوصیا، معاون پژوهش مجتمع و دبیر اجرایی همایش بین‌المللی حضرت حمزه(ع) حضور داشتند.

انتهای پیام   ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha