پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
بببب

حوزه/ در شماره جدید نشریه العمل الاسلامی بحرین به جنایاتی که در منطقه زیر نظر رژیم صهیونیستی و رژیم های مرتجع عربی از افغانستان تا بحرین و عربستان انجام می شود و پشت پرده این فجایع در قالب مقالات و مصاحبه با تحلیلگران منطقه ای پرداخته شده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه، در شماره جدید نشریه العمل الاسلامی بحرین به موضوع عادی سازی با رژیم صهیونیستی و آثار خطرناک و احتمالی آن در زمینه امنیت راهبردی در منطقه پرداخته شده و همچنین موضع مخالف مردم و ملت ها با تصمیم دولت های عربی در زمینه عادی سازی و باز شدن سفارت و نمایندگی دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی که سرزمین فلسطین را غصب و اشغال نموده، مورد بررسی قرار می گیرد.

در مقدمه این نشریه شیخ عبد الله الصالح معاون جمعیت العمل الاسلامی مقاله ای با عنوان "جنایت عادی سازی با رژیم صهیونیستی" نوشت. در بخشی از این مقاله آمده است: ملت بحرین هرگز اجازه نمی دهد رژیم صهیونیستی در سرزمین مومن بحرین پا بگذارد و وجود مراکز جاسوسی  این رژیم در خاک بحرین را نمی پذیرد. ملت بحرین اجازه نمی دهند که این کشور محل جاسوسی از کشورهای مسلمان همسایه چه ایران و چه سایر کشورهای عربی  شود.امروز ملت بحرین به وضوح می گوید؛ صهیونیست ها جایی در بحرین ندارند و هر کسی که آن ها را دوست دارد و با آنها احساس همدردی و عاطفی می کند باید به دنبال آنها از  بحرین بیرون برود.

از اعتراض به بازگشایی سفارت اسرائیل تا اعدام‌های پی‌درپی آل‌سعود و آل‌خلیفه

در ادامه این نشریه به  ارتحال مرحوم سید مرزوق سید عبدالله العلوی اشاره شده است. وی شخصیت مومن انقلابی و مبلغ بحرینی بود که عمر خویش را در راه خدمت به دین و رسالت پیامبر (ص) صرف نمود. این مبلغ سال ها در حسینیه رسول اعظم لندن به امر تبلیغ دینی مشغول بوده است و از شخصیت های برجسته جامعه دینی بحرین به حساب می آید. پس از پیروزی انقلاب اسلامی در اواخر دهه هفتاد و اوایل دهه هشتاد و قبل از مهاجرت و خروج از بحرین فعالیت های زیاد و تاثیر گذاری را در کارنامه تبلیغی خود به ثبت رسانده است. در همین راستا جمعیت العمل الاسلامی بحرین بیانیه ای را در خصوص رحلت این مبلغ دینی که از نسل اول مبلغان بحرینی بود، منتشر نمود.

محکومیت انفجار اخیر در افغانستان

در ادامه این نشریه بیانیه جمعیت العمل الاسلامی بحرین در محکومیت جنایت کشتار شیعیان افغانستان با عنوان کوتاهی در حمایت از شیعیان افغانستان ظلمی بزرگ تلقی می شود، ارائه شده است.

از اعتراض به بازگشایی سفارت اسرائیل تا اعدام‌های پی‌درپی آل‌سعود و آل‌خلیفه

در این بیانیه تاکید شده است که مقصر در این حوادث خونبار فقط تروریست های داعش یا حکومت طالبان نیست، بلکه تمام کسانی که در حمایت از شیعیان افغانستان که همواره مورد هدف تروریست های وهابی و تکفیری بودند، کوتاهی می کنند مقصر هستند. جمعیت العمل الاسلامی طالبان را مسئول حفظ جان مردم افغانستان می داند و از آنها می خواهد که به مسئولیت خود در قبال مردم افغانستان عمل کنند.

در بخش دیگری از این نشریه بیانیه آیت الله سیستانی در محکومیت انفجار اخیر در افغانستان مطرح شده است. همچنین در ادامه مطالب این نشریه بیانیه های رهبر انقلاب اسلامی ایران و آیت الله مدرسی وجمعی از مسئولین ایرانی در خصوص محکوم نمودن جنایات پی در پی علیه مردم افغانستان ذکر شده است.

از اعتراض به بازگشایی سفارت اسرائیل تا اعدام‌های پی‌درپی آل‌سعود و آل‌خلیفه

در بخش دیگری از نشریه مقاله شیخ محمد علی محفوظ با عنوان "جنایات اسرائیل و هروله حکام عربی" ارائه شده است. شیخ محفوظ در این مقاله آورده است: با تمام حقایقی که آمریکا و غرب از آن آگاه است، اسرائیل همچون جوان دختر یا پسری ناز پرورده با قی می ماند و بنابراین نوشتن عباراتی توسط کودکان اسرائیلی بر روی موشک های مخربی که گدازه های خود را به سوی بچه های لبنان پرتاب می کند، امری مذموم به نظر نمی رسد، این صحنه همچنان بیانگر به اصطلاح انسانیتی است که فقط در اسرائیل «برگزیده» وجود دارد  و همچنان پا برجا است.

عادی سازی شکست خورده است

در شماره جدید نشریه العمل الاسلامی بحرین بخشی به مصاحبه روزنامه نگار بحرینی با خبرگزاری فارس پرداخته شده است. این مصاحبه با عنوان عادی سازی شکست خورده است و ادامه دادن این عادی سازی توسط آل خلیفه موجب پرداخت هزینه سنگین برای این رژیم است، در این بخش منتشر شده است."جواد عبد الوهاب" در بخشی از این مصاحبه گفت: معامله قرن بیانگر پروژه عادی سازی بین رژیم های منطقه ای و رژیم صهیونیستی نیست، بلکه بیانگر پروژه ای بزرگتر از آن است و هدف آن پایان دادن به آرمان فلسطین و ایجاد ائتلاف امنیتی و نظامی و سیاسی در مبارزه با محور مقاومت و محاصره این محور و باز کردن راه های نفوذی در برابر رژیم صهیونیستی در آب های خلیج فارس از طریق ایجاد پایگاه های نظامی و امنیتی نزدیک راس محور مقاومت یعنی جمهوری اسلامی ایران است.

بحرین و اسرائیل هر دو با هم نیم ساعت هم نمی توانند در برابر ایران دوام بیاورند

در ادامه مباحث این نشریه مقاله حامد ابو العز کارشناس المیادین با عنوان "بحرین ملت ضد عادی سازی" منتشر شده است. وی در این مقاله نوشت : لاپید وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در سفرش به منامه با هواپیمایی به این کشور سفر کرد که جلوی آن شاخه های زیتون به نشانه صلح نقاشی شده بود. لازم به یاد آوری است که این همان زیتونی است که رژیم غاصب قدس آن را از زمین های فلسطینی قطع کرد و خانه هایی که اشغالگران بر سر فلسطینی ها خراب کردند و چه جان هایی که قربانی کردند، آیا این ها مدعیان صلح هستند؟! وی در این مقاله تاکید می کند: بحرین و اسرائیل هر دو با هم نیم ساعت هم نمی توانند برای مبارزه با ایران وارد عرصه جنگ شوند.

در ادامه مطالب این نشریه گزارشی از نشست سیاسی با عنوان خطرات عادی سازی با رژیم صهیونیستی ارائه شده است.

از اعتراض به بازگشایی سفارت اسرائیل تا اعدام‌های پی‌درپی آل‌سعود و آل‌خلیفه

این نشست توسط جریان الوفاء الاسلامی و العمل الاسلامی در مرکز امام خمینی در شهر مقدس قم در کنار فعالیت های مخالفت با عادی سازی برگزار شد. در این نشست دکتر اسماعیل رضوان یکی از رهبران حماس و سید مجتبی حیدری کارشناس سیاسی و دکتر ابو صادق الظالمی رهبر جنبش حزب الدعوه و دکتر طلال عتریسی مدیر موسسه علوم اجتماعی در دانشگاه لبنان و جمعی دیگر از اندیشمندان اسلامی حضور داشتند.

ملت بحرین بزرگوار به آرمان فلسطین وفادار است

در ادامه این نشریه شیخ عبد الله الدقاق روحانی بحرینی در جشنواره خطیبان و مخالفان رژیم آل خلیفه گفت: ملت بحرین به آرمان فلسطین وفادار است و سفیر بحرین در رژیم صهیونیستی فقط نماینده خودش است.

از اعتراض به بازگشایی سفارت اسرائیل تا اعدام‌های پی‌درپی آل‌سعود و آل‌خلیفه

وی در جشنواره مخالفان بحرینی با شعار "با عادی سازی مخالفت می کنیم" اظهار داشت: ملت بحرین بزرگوار به آرمان فلسطین وفادار است و تا آخرین نفس از آن دست نمی کشد.

دکتر راشد الراشد هم در نشست مخالفان سیاسی بحرینی گفت: عادی سازی خطر ناک ترین اقدامی است که آل خلیفه در تمام تاریخ حیات خود به آن دست زده است.

دکتر راشد ادامه داد: عادی سازی به شکلی که آل خلفیه به آن دست زده یعنی از بعد راهبردی، اجازه دادن به حضور و حرکت صهیونیست ها  در دریا و در منطقه و آسان سازی ماموریت نفوذ امنیتی و ملی و راهبردی در منطقه و کشورهای موجود در این منطقه است.

از اعتراض به بازگشایی سفارت اسرائیل تا اعدام‌های پی‌درپی آل‌سعود و آل‌خلیفه

در ادامه این نشریه مقاله ای از دکتر فایز ابو شمالة نویسنده و کارشناس سیاسی فلسطینی با عنوان چاقویی که گردن قدس را می بُرد و امنیت بحرین را از بین می بَرد، منتشر شده است. وی  در این مقاله نوشت : حقیقت این است که تنها ملت بحرین مخالف عادی سازی نیست، بلکه تمام ملت های عربی مخالف صهیونیست ها هستند در حالی که قلبشان از عشق به فلسطین می تپد بنابراین بحرینی ها در اعتراض به سفر وزیر خارجه صهیونیستی به بحرین و مخالف با بازگشایی سفارت این رژیم در بحرین تظاهرات اعتراض آمیز برگزار کردند.

در ادامه بیانیه جمعیت العمل الاسلامی بحرین در خصوص پاسخ ملت بحرین به فراخوان گروه های مخالف با سیاست رژیم آل خلیفه و محکوم کردن بازگشایی سفارت اسرائیل در بحرین منتشر شده است.مردم بحرین در تظاهرات اعتراض آمیز خود مخالفت خود با عادی سازی روابط رژیم بحرین با رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

از اعتراض به بازگشایی سفارت اسرائیل تا اعدام‌های پی‌درپی آل‌سعود و آل‌خلیفه

 خبر اعدام شهید قهرمان مسلم محمد محسن  در ۲۸ صفر و تسلیت جمعیت العمل الاسلامی از دیگر موضوعات این نشریه است. این شهید بحرینی در سال ۲۰۱۵ از محل کارش در یک سوپر مارکت در العوامیه توسط نیروهای آل سعود ربوده شده و به زندانی منتقل می شود و از آن زمان تحت شکنجه قرار می گیرد. نیروهای آل سعود به او در روز بازداشتش به طور عمد تیراندازی می کنند و با وجود نیاز او به درمان پزشکی کار های لازم برای درمانش صورت نمی گیرد. این نیروهای متجاوز تمام دارایی او در مغازه را و تصاویر دوربین های مخفی محل کارش را به سرقت می برند. این اسیر مدت ها در بازداشت انفرادی به سر می برد و با انواع شکنجه دست و پنجه نرم می کرد. جمعیت العمل الاسلامی بحرین طی بیانیه ای اعدام این اسیر بی گناه را که در زیر شکنجه های وحشیانه آل سعود اعتراف کرده بود، محکوم کرد. همچنین خواهان آزادی بقیه اسرای بی گناه شیعه از زندان های رژیم آل سعود شد.

از اعتراض به بازگشایی سفارت اسرائیل تا اعدام‌های پی‌درپی آل‌سعود و آل‌خلیفه

در پایان این نشریه شهادت علی قمبر را تسلیت گفت. شهید مجاهد عیسی قمبر علی در اثر سیاست های بی توجهی رژیم آل خلیفه به وضعیت سلامتی زندانیان به شهادت رسید. رژیم آل خلیفه سه سال پیش به دلایل بشردوستانه و پس از تحمل رنج و عذاب طولانی به دلیل وضعیت وخیم سلامتی شهید «علی قمبر» را درراستای  تلاشی مذبوحانه برای نجات از عواقب جنایت شنیع خود در حق او و سایر اسرای زندان آزاد کردند. جمعیت العمل الاسلامی بحرین این جنایت را و شهادت مظلومانه وی را به خانواده صبور شهید علی قمبر تسلیت گفتند.

 شایان ذکر است علاقه مند برای دسترسی به فایل پی دی اف این نشریه به نشانی ذیل مراجعه نمایند:

https://drive.google.com/file/d/1rldiWwvuHR7DDzRmlXh9zFX0-etJiVQa/view?usp=sharing

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha