شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر | نشست مشترک مجامع دفتر نماینده ولی فقیه در استان با حضور استاندار همدان

حوزه/ نشست مشترک مجامع پیشکسوتان، نسل انقلاب و جوانان دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان با حضور استاندار برگزار شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، شب گذشته نشست مشترک مجامع دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان با حضور استاندار برگزار شد و در آن تعدادی از نمایندگان مجامع به بیان دیدگاه ها، دغدغه ها و نظرات خود در رابطه با آینده استان پرداختند.

در این جلسه از هر مجمع سه نفر به نمایندگی به بیان نقطه نظرات، دیدگاه و دغدغه های خود پرداختند.

حسین محمدی به عنوان نماینده مجمع پیشکسوتان، گردشگری، مسائل فرهنگی و کشاورزی را مهم‌ترین مشکلات روز همدان برشمرد و اظهار داشت: دولت در استان همدان باید نسبت به این سه موضوع بسیار حساس باشد و برای رفع مشکلات و ترسیم آینده ای روشن، برنامه ای مدون و دقیق را طراحی کند.

مجتبی روشن روان، نفر بعدی بود که از طرف مجمع نسل انقلاب در جایگاه قرار گرفت و با تاکید بر اینکه وجود مشکلات اقتصادی نباید باعث غفلت از مسئله فرهنگ شود، گفت: در عرصه فرهنگ اقدامات خوبی اما به صورت جزیره ای انجام شده است، که برای جلوگیری از این تشدد فعالیت ها نیازمند انسجام بین فعالان این عرصه هستیم.

وی افزود: امروز دغدغه ما حرکت رو به جلو است، در حالی که متاسفانه وضع فرهنگ و ذائقه مردم آرام آرام در حال تغییر به سبک های غربی است.

عبدالله روحی، از مجمع نسل انقلاب نیز با بیان اینکه در ادبیات گفتمانی انقلاب، بر حکمرانی و تربیت جامعه و افراد تاکید شده است، مطرح کرد: در گذشته یک استاندار تنها وظیفه حکمرانی را بر عهده داشت اما امروز این دو مسئله با هم طلاقی پیدا کرده اند و در کنار حکمرانی، باید نسبت تربیت مدیران آینده نیز اقدام جدی انجام شود.

گزارشی از برگزاری مجامع دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان

عبدالرضا زمانی از ایثارگران و نیروهای جهادی نفر بعدی بود که در پشت تریبون قرار گرفت و با اشاره به نامه دختر بچه ای در دوران دفاع مقدس به رزمندگان که با وجود شرایط سخت مالی اما مقدار اندک پس اندار منزلشان را برای کمک به جبهه ها ارسال کرده بود، اظهار داشت: حلقه مفقود شده مدیریت در کشور، دور شدن از فرهنگ دفاع مقدس است.

وی افزود: اگر در دوران دفاع مقدس که تمام قدرت های بزرگ جهان در مقابل ما ایستاده بودند توانستیم پیروز شویم، امروز هم می توان با همان مدیریت و فرهنگ موفق باشیم.

زمانی با گلایه از اینکه امروز در جامعه نگاه به مدیریت عوض شده است، گفت: در آن دوران هیچ فرمانده گردانی خانه سازمانی و ماشین مخصوص نداشت و خود شخصا در کف میدان کار حضور داشت اما امروز کمتر چنین صحنه هایی را مشاهده می کنیم.

وی با بیان اینکه فرماندهان در دوران دفاع مقدس در سخت ترین شرایط بازهم در کنار رزمندگان حضور داشتند، عنوان کرد: امروز کمتر مسئولی را مشاهده می کنیم که در کف میدان حضور داشته باشد و به جای به دنبال پست گرفتن برای رسیدن به ساختمان و زندگی در محله بالاتر است و لذا مشاهده می کنیم که هیچ مدیری در پایین شهر زندگی نمی کند.

این فعال فرهنگی با تاکید بر اینکه این نگاه و تفکر فعلی نمی تواند منشا تحول و تغییر باشد، گفت: امیدواریم استاندار همدان در انتخاب مدیرانی از ظرفیت افرادی استفاده کند که مسئولیت گریز باشند نه تشته مسئولیت و جهادی عمل کردن را در میدان نشان دهند و فقط حرف آن را نزنند.

نفر بعدی خانم شایسته بود که به عنوان نماینده نسل انقلاب و بانوان دفتر نماینده ولی فقیه در استان به بیان مشکلات و دغدغه های بانوان پرداخت.

وی با اشاره به اینکه بانوان نیمی از جمعیت جامعه را تشکیل می دهند، پس انتظار بر این است که مسائل و مشکلات آن ها در اولویت قرار داشته باشد، گفت: مشکلاتی چون افزایش آمار طلاق، تاخیر در ازدواج و یا مجرد قطعی مشکلات بسیاری برای جامعه و خصوصا بانوان ایجاد کرده است که آقایان کمتر به آن توجه دارند و از عمق این مشکلات آگاه نیستند.

گزارشی از برگزاری مجامع دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان

مهدی روحی سخنران دوم مجمع جوانان هم با بیان اینکه مدیران نباید وقت خود را برای حضور در جلسات کم بازده و بعضا بی بازده صرف کنند، اظهار داشت: وقت مدیر بسیار با ارزش است و می تواند به جای حضور در جلسات بیهوده به دنبال انجام کارهای مهم تر و رفع مشکلات مردم باشد.

وی با بیان اینکه امروز مدیران بدون همراه و کار رسانه ای باید در بین مردم حاضر شوند، عنوان کرد: از استاندار همدان دعوت می کنیم تا شخصا در برخی از مناظق حاشیه ای همدان حضور پیدا کنند و از نزدیک مشکلات و سختی های موجود ساکنین این مناطق را مشاهده کند.

سخنران بعدی مراسم، جواد محقق از مجمع پیشکسوتان بود و با اشاره به اینکه امروز یکی از مهم ترین مشکلات در استان همدان، حضور مدیران غیر بومی، مسئله دار و پروازی است، گفت: حضور استاندار همدان به عنوان یک مدیر بومی را به فال نیک خواهیم گرفت و امیدواریم در انتخاب مدیران استانی نیز این روش ادامه پیدا کند.

وی با تاکید بر اینکه باید در کارگروه صیانت از جمعیت استان تشکیل شود، مطرح کرد: فرار مغزها و نخبگان از استان مسئله ای است که انسان را زجر می دهد و از استاندار همدان می خواهیم که شرایط را برای بهره مندی از ظرفیت نخبگان استان در داخل همدان فراهم کند.

دکتر معصومی از اساتید دانشگاه نیز استفاده از پتانسیل و ظرفیت دانشگاهیان را برای پیشرفت استان ضروری خواند و اظهار داشت: مسائل محیط زیست و آب در استان موضوعات بسیار مهمی است که البته برای رفع آن فرصت کوتاهی داریم و باید سریعا اقدام جدی در این حوزه با استفاده از ظرفیت نیروهای نخبه و دانشگاهی انجام داد.

گزارشی از برگزاری مجامع دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان

آخرین سخنران این مراسم نیز مصطفی احمدی از مجمع جوانان بود که با تقدیر از برگزاری چنین جلساتی و حضور مسئولان، مطرح کرد: امیدوار هستیم تا در سال آینده نیز استاندار همدان با حضور در این جلسات نسبت به نحوه مدیریت خود پاسخگو باشند.

وی افزود: زمانی که استانداری پاسخگو نباشد، مدیران کل استان نیز پاسخگو نخواهند بود و لذا همانند امروز استان دچار برزخ مدیریتی خواهد شد که با گذشت دو ماه از شروع سال تحصیلی، بعضی از مدارس بدون معلم هستند و مدیرکل آموزش و پرورش نیز پاسخگوی مشکلات نیست.

انتهای پیام.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha