شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
پدافند غیر عامل در جمع طلاب مدرسه علمیه حضرت زینب کبری(سلام الله علیها) یزد تبیین شد

نشست پدافند غیر عامل با حضور طلاب و اساتید مدرسه علمیه حضرت زینب کبری(سلام الله علیها) یزد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، مشهدی بافان در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه حضرت زینب کبری(سلام الله علیها) یزد، به موضوع  پدافند غیرعامل پرداخت و گفت: به مقابله در برابر دشمن، پدافند گفته می شود  که می تواند عامل و یا غیرعامل باشد؛ پدافند عامل، استفاده از تجهیزات و عناصر نظامی و پدافند غیر عامل،  اعمال و رفتاری است که از خود نشان می دهیم تا آسیب دشمن به ما کمتر شود و کاهش پیدا کند.

وی در بیان ویژگی های پدافند غیر عامل ابراز کرد: اولین ویژگی پدافند غیر عامل استتار است، که به مخفی کردن چیزی گفته می شود  و به پنهان کردن مهمات از دید دشمن  تعبیر می شود، همچنین از دیگر ویژگی های پدافند غیر عامل، اختفاء، پوشش،  فریب و... می باشد.

مشهدی بافان خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم همیشه آفند شیطان را طبق احادیث و روایت به پدافند تبدیل کنیم، باید ارتباط خود را با قرآن زیاد کرده و با وضو باشیم، چرا که در این حالات، ارتباط ما با خدا بیشتر است.

وی اظهار کرد: در برابر نقشه های شوم شیطان و دشمن، دقت و توجه به پنج طهارت در زندگی لازم است که  پدافند غیر عامل در زندگی به شمار می آید، اولین طهارت، طهارت فکر است به این معنی که در فکرت نگذاری وسوسه دشمن نفوذ کند، طهارت، دل، طهارت روابط، طهارت مال و  طهارت جسم  از دیگر طهارت ها محسوب می شوند.

مشهدی بافان در پایان گفت: جوانان انقلابی با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا انقلابی دیگری انجام دادند که چه بسا از انقلاب اول مهم تر بود و  امام (ره) فرمود آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha