دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
فرازي نيا

حوزه/ مدیر ارتباطات حوزوی و مشاور فرهنگی تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به لزوم واکسیناسیون، گفت: طلاب حوزه علمیه در این ماجرا هم علاوه بر اینکه باید سریع‌تر اقدام کنند، می بایست مبلغ خوبی برای تشویق مردم نسبت به دریافت واکسن باشند.

حجت‌الاسلام عباس فرازی‌نیا در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه در مشهد با اشاره به اینکه خداوند نعمت عقل و شرع را به ما داده که باید شکرگزار باشیم، گفت: عقل، خرد فردی و جمعی است که در سایه‌سار شریعت مقدس قرار می‌گیرد و ۱۲۴هزار پیامبر و ۱۲ نور مقدس در مسیر زندگی، هدایت‌کننده ما هستند و علما به‌عنوان وارثان انبیا، ادامه راه آن‌ها را در هدایت ما برای نقش‌آفرینی در زندگی و به‌سوی بندگی بر عهده دارند و در هر مقطعی از زمان و در هر مشکلی، نقش بسزای مرجعیت و ولایت، خودش را نشان داده است.

وی تصریح کرد: در ماجرای بیماری کرونا (کووید۱۹)، عده‌ای به‌دنبال این هستند که دین را منافی علم قرار دهند یا علم را منافی سرفصل‌های دینی جلوه دهند که با حکمت و مدیریت خاص مرجعیت شیعه، مخصوصا رهبر معظم انقلاب از همان روزهای ابتدایی شاهد بودیم که هدایت‌های خوبی انجام و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، به‌عنوان واجب شرعی تفهیم شد.

حجت‌الاسلام فرازی‌نیا، تأکید کرد: بعد از نزدیک دو سال سابقه مبارزه با بیماری، رهبر معظم انقلاب فرمودند که ملت فهیم ایران اموری مانند: ماسک‌زدن، فاصله اجتماعی و ضدعفونی‌کردن دست ها را رعایت کنند و سپس ایشان در عمل و با دریافت واکسن، بحث واکسن‌زدن را توصیه کردند.

مدیر ارتباطات حوزوی و مشاور فرهنگی تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به نقش روحانیان در این زمینه، گفت: طلاب حوزه علمیه همانگونه که به سایر دستورات مرجعیت شیعه پایبند هستند، در این ماجرا هم علاوه بر اینکه باید سریع‌تر اقدام کنند، می بایست مبلغ خوبی نیز برای تشویق مردم نسبت به دریافت واکسن باشند.

وی در پایان به اقدامات انجام شده توسط آستان قدس رضوی هم اشاره و اظهار کرد: در این آستان، به‌محض اینکه واکسیناسیون عمومی شروع شد، ضمن اینکه خدام، زائران و کارکنان، واکسینه شدند، با هماهنگی حوزه علمیه خراسان، خدمتی را نیز در این عرصه به طلاب و خانواده های ایشان ارائه داده و می دهیم.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha