دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
سرمست

حوزه/ قم به دلیل وجود حرم حضرت معصومه(س)، مراجع و مراکز علمی در جایگاه والا و از اهمیت ویژه ای برخوردار است و از این نظر قم نماد مهم و دارای ظرفیت بسیار خوبی است و لذا باید همه ظرفیت های قم را در رشد قم بکار گرفت و از هیچ ظرفیت آن غافل نشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، بهرام سرمست در مراسم تودیع و معارفه استاندار قم که در استانداری برگزار شد، از حمایت مراجع تقلید، علما و مسئولین قم برای پیشرفت قم قدردانی کرد و بیان داشت: از خدای عالم نیز شاکر هستم و این توفیقاتی که در استان بدست آمده همه به دلیل همدلی و همکاری دستگاه های مختلف این استان بوده است.

 استاندار سابق قم بیان داشت: در این دوران کشور در کنار تحریم های ظالمانه گرفتار بیماری عالم گیری کرونا شد. این بیماری در قم شناسایی و برای کنترل آن، قم با همه امکانات وارد میدان شده است و در مواردی از دستگاه های مدیریتی کشور هم جلوتر بوده است.

سرمست افزود: امروز قم هم به جایی رسیده که تعداد فوتی ها به عدد صفر و قم هم در شرایط خوبی از نظر کنترل این ویروس قرار دارد. این تلاش با هم فکری و تعامل همه مسئولین استان بدست آمده است.

وی بیان داشت: در این مدت در قم ۱۹ مراسم ملی و مذهبی برگزار شده و بازتاب خوبی هم داشته است و باید هم این گونه باشد، چرا که قم ام القرای جهان اسلام است و باید از هر نظر در سطح عالی باشد.

سرمست افزود: این استان به دلیل وجود حرم حضرت معصومه(س)، مراجع و مراکز علمی در جایگاه والا و از اهمیت ویژه ای برخوردار است و از این نظر قم نماد مهم و دارای ظرفیت بسیار خوبی است و لذا باید همه ظرفیت های قم را در رشد قم بکار گرفت و از هیچ ظرفیت آن غافل نشد.

استاندار سابق قم، با بیان این که برای پیشبرد اهداف قم با وجود اختلاف سلیقه اما بین مسئولین اتفاق نظر بسیار خوبی بوده، عنوان کرد: بنده ایجاد هماهنگی بین مسئولین را بالاترین رمز موفقیت برای هر مسئولی می دانم.

وی بیان داشت: نقش استاندار در حل و فصل برنامه ها و مسئولین است و اگر توفیقی در بحث رشد قم داشته ام به دلیل هماهنگی همه مسئولین بوده است و احساس نکردم گروهی در مقابل با نظرات ما ایستاده است، چون همه برنامه ها با حضور کارشناسان بوده است.

سرمست افزود: حتی در حوزه جبهه سلامت همه تلاش ها بکار گرفته شده و در بحث توسعه زیرساخت های سلامت هم کارهای خوبی صورت گرفته و حتی تهدیدها به فرصت تبدیل شده و راه اندازی بیمارستان ارتش، بیمارستان مادر و...از جمله این موارد بوده است.

استاندار سابق قم با بیان این که قم از نظر امنیت و سرمایه گذاری رتبه سوم کشوری را دارد، گفت: سرمایه گذاری و تولید در سایه امنیت ایجاد می شود و این مسئله به خوبی در قم انجام شده است.

وی بیان داشت: مردم در بحث کرونا آسیب های جدی دیده اند و در بحث رعایت پروتکل ها و قوانین، قم رتبه اول را در کشور بدست آورده است،حتی در بحث کمک مؤمنانه و تدفین بیماران کرونا پیش تاز بوده است.

سرمست افزود: یکی از کارهایی که انجام شد تقسیم کار با حضور خیرین بوده است و آنها نقش جدی در بحث کنترل ویروس کرونا در قم داشته اند.

استاندار سابق قم با اشاره به بحث تولید، اقتصاد و رفع موانع گفت: بنده باور قلبی به بحث تولید و رفع موانع و حمایت از اقتصاد دارم و مسیر توسعه از تولید می گذرد و منشأ توسعه از مسیر حمایت از کارگران و سرمایه گذاران می گذرد و در بحث حمایت همواره در خدمت کارآفرین و سرمایه گذار بوده ام.

وی بیان داشت: یکی از اتفاقات خوب در این استان تجربه نرخ بیکاری ۸ و نیم درصدی تابستان بوده است و امروز با کمبود کارگر در بحث تولید مواجه هستیم.

سرمست با بیان این که بنده طرفدار بخش خصوصی هستم، گفت: حتی بنده خودم را مالک کارگاه های تولیدی می دانستم و این نشان از حمایت ما از تولید و سرمایه گذار است و در کنار همه تهدید ها و تحریمها صادرات قم دو برابر شده است.

استاندار سابق قم گفت: برای حمایت از تولید وقت و برنامه گذاشته ام و در این رابطه زیر ساخت های اقتصادی را هم توسعه داده ام.

وی بیان داشت: به بحث پسآب هم توجه جدی داشته و در شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران، زمین خوبی برای سرمایه گذار داریم و باید از سرمایه گذار هم استقبال کرد و حتی واحد های تعطیلی را شناسایی و موانع آنها را رفع کردیم.

سرمست افزود:۷۲ واحد راکت و نیمه راکت را به مدار تولید برگرداندیم و در این رابطه باید از سرمایه گذار تشکر کرد. در طول ۳ سال در مجموع  ۵۵۰ واحد را فعال و به مدار تولید آوردیم.

استاندار سابق قم، گفت: مسئله مهم دیگر پروژه فرودگاه قم است و روز اول حضور بنده در استانداری همه تلاش برای رفع موانع آغاز و به نتایج خوبی هم رسیده است. در این رابطه باید از پی گیری دادگستری قم هم تشکر کرد.

سرمست با اشاره به تصویب سند فرهنگی اجتماعی قم که ۴۰ میلیارد برای آن هزینه برداشته است گفت:اگر این مصوبه دنبال شود شاهد اتفاقات خوبی برای قم در بحث مسائل اجتماعی و فرهنگی خواهیم بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha