یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
علامہ عبد الخالق اسدی

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالخالق اسدی گفت: شاعر شرق تمام تلاش خود را کرد تا پیام واقعی اسلام را درک کرده و به صورت شعر به دیگران انتقال دهد. اقبال از آن دسته افرادی است که مردم غرب و شرق معترف به بزرگی او هستند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین عبدالخالق اسدی دبیر مجلس وحدت مسلمین پاکستان پنجاب در پیامی به مناسبت روز اقبال لاهوری شاعر معروف پاکستانی گفت: علامه اقبال لاهوری، شاعر شرق تمام تلاش خود را کرد تا پیام واقعی اسلام را درک کرده و به دیگران به صورت شعر انتقال دهد. اقبال از آن دسته افرادی است که مردم غرب و شرق معترف به بزرگی و قدردان وی هستند.

وی افزود: ما باید سخت تلاش کنیم تا رویای نیاکان‌مان محقق شود. بر اساس آموزه های اقبال ما باید در کنار هم برای پیشرفت کشور تلاش کنیم و روبه‌ جلو حرکت کنیم.

وی تاکید کرد: فرهنگ کتابخانه امروز نیز وجود دارد در کنار آن باید از فناوری جدید استفاده شود.باید جشنواره های ادبی در سطح کشوری و بین المللی برگزار شود چون نویسنده و ادیب است که می تواند در تربیت فکری ملت نقش بسزایی داشته باشد.

حجت‌الاسلام اسدی گفت: جوانان برای بهبود زندگی و جامعه، می توانند از اشعار و افکار علامه اقبال بهره بگیرند. اقبال برای اعاده بزرگی مسلمانان تلاش کرد، مسلمانان شبه قاره همواره قدردان خدمات بی بدیل این رهبر بزرگ هستند و مسلمانان امروز بیش از هر عصری به ایده و تفکرات علامه اقبال نیازمند است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha