پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کارآفرینی

حوزه/ بانوی کارآفرین قمی گفت: از مسئولان دولتی انتظار داریم که به معنای واقعی کلمه، زمینه فعالیت بانوان کارآفرین را در کشور تسهیل کنند.

زهرا صدری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: گاهی برخی مسئولان و مجموعه‌ها، نه تنها برای پا گرفتن کسب و کارهای خرد و متوسط، کمکی نمی‌کنند بلکه حتی به نوعی چوب لای چرخ فعالیت‌ها درعرصه کارآفرینی می‌گذارند.

وی افزود: از سوی دیگر، یکی از مشکلات جدی فراروی ما، نظام اداری دست و پاگیر است و حال آن که با حذف بسیاری از زوائد کارهای اداری و مباحث بروکراتیک می توان به تسهیل فعالیت کارآفرینی و اشتغالزایی در جامعه کمک شایان توجهی نمود.

وی که حدود ۵ سال است در عرصه کارآفرینی به خصوص در زمینه پوشاک فعال است، همچنین گفت: گرچه نمی توان نسبت به وجود مشکلات اقتصادی امروز چشم پوشی کرد اما با این حال بنده معتقدم که در همین اوضاع و احوال باز هم می‌توان با تجمیع سرمایه‌های خُرد مردمی در زمینه کارآفرینی و بهره برداری درست از آن‌ها، کارهای مهمی را به سرانجام مطلوب رساند، به شرط آن که خود مسئولان هم حداقل شرایط مساعد برای این مساله را فراهم نمایند.

این بانوی کارآفرین ادامه داد: به شخصه معتقدم در شرایط سخت، اتفاقاً بهتر می‌توان کار کرد البته به شرط این که ایده خلاقانه ای داشته باشید و سخت کار و تلاش کنید که در این صورت قطعاً نتیجه به مراتب بهتری نسبت به شرایط نرمال و عادی می‌گیرید، ضمن آن که به هر حال کار کردن در شرایط سخت، هنر است و گرنه در شرایط عادی که خیلی هنری نیست کارهای روتین و عادی را انجام دهیم.

وی افزود: از آن سو نیز باید بگویم که مدیر موفق آن کسی است که بهترین نتیجه را در شرایط سخت و کمبود امکانات و مشکلات مالی می‌گیرد و گرنه مدیری که در شرایط وفور امکانات و بودجه، روال عادی خود را انجام دهد، به نظر نمی رسد که کار خاصی انجام داده باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha