پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
خبرنگاری بحران

حوزه/ دوره جامع «خبرنگاری بحران» با هدف ارتقای توانمندی خبرنگاران، عکاسان، تصویربرداران و مستندسازان در هنگام وقوع بحران‌های مختلف از سوی باشگاه مدیریت رسانه و توسعه سواد رسانه‌ای یونسکو ـ ایران برگزار می‌شود.

به گزارش  خبرگزاری حوزه، دوره جامع «خبرنگاری بحران» با هدف ارتقای توانمندی خبرنگاران، عکاسان، تصویربرداران و مستندسازان در هنگام وقوع بحران‌های مختلف از سوی باشگاه مدیریت رسانه و توسعه سواد رسانه‌ای یونسکو ـ ایران برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش: در این دوره تلاش خواهد شد با تکیه بر تجربه زیسته‌های فعالان رسانه‌ای حاضر در صحنه‌های بحران‌های مختلف داخلی و منطقه‌ای  نسبت به ارائه روش‌های راهبردمحور جهت اتخاذ راهکارهای عملیاتی ـ رسانه‌ای اثرگذار اقدام شود.

«آشنایی با بحران و انواع آن»، «تعریف خبرنگاری بحران و شرایط آن» و «بایدها و نبایدهای میدانی برای اصحاب رسانه در بحران» طی روزهای یکم، سوم و هشتم آذر توسط حسن شمشادی، «اخلاق حرفه‌ای در خبرنگاری بحران» دهم آذر ماه توسط حسن قربانی، «بایسته‌های عکاسی و تولید محتوای تصویری در بحران» ۱۵ آذر توسط حسن قائدی، «مستندسازی در بحران» ۱۷ آذر توسط محسن اردستانی و «بایسته‌های سواد رسانه‌ای در بحران» ۲۲ آذر توسط معصومه نصیری سرفصل هایی است که در این دوره آموزش داده خواهد شد.

این دوره از اول آذر روزهای دوشنبه و چهارشنبه هر هفته ساعت ۱۶ الی ۱۸ برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان جهت حضور در دوره جامع «خبرنگاری بحران» می‌توانند از طریق دایرکت صفحه باشگاه مدیریت رسانه و توسعه سواد رسانه‌ای یونسکو ـ ایران به آدرس Unesco.mediaclub@ اقدام کنند.  

این دوره کاربردی به اهالی رسانه جهت بهبود تولیدات مختلف رسانه‌ای به هنگام وقوع انواع بحران‌های داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی کمک خواهد کرد. لازم به ذکر است در پایان برای حاضران در دوره مدرک معتبر صادر خواهد شد.

گفتنی است: شیوه‌های اطلاع‌رسانی رسانه‌های کشور در چند بحران سه دهه اخیر به‌صورت کارگاهی در این دوره بررسی و آسیب‌شناسی خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha