سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

حوزه/ طرح بازدید طلاب مدارس علمیه و دانشگاه های سراسر کشور از پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با هدف آشنایی طلاب و دانشجویان با فضای حرفه ای پژوهش، دیدار با پژوهشگران پیشکسوت، آشنایی با یافته های جدید علوم انسانی اسلامی، شرکت در کارگاه های علمی و دیگر اهداف طراحی شده، برگزار می شود.

 به گزارش خبرگزاری حوزه، طرح بازدید طلاب مدارس علمیه و دانشگاه های سراسر کشور با هدف آشنایی طلاب و دانشجویان با فضای حرفه ای پژوهش، دیدار با پژوهشگران پیشکسوت، آشنایی با یافته های جدید علوم انسانی اسلامی، شرکت در کارگاه های علمی و دیگر اهداف طراحی شده برگزار می شود.


 در اولین برنامه این طرح، طلاب سطح ۳ مدارس علمیه خواهران اراک، چهارشنبه ۱۹ آبان میهمان پژوهشگاه حوزه و دانشگاه خواهند بود تا با شرکت در برنامه های علمی و فرهنگی طراحی شده، با دنیای پژوهش در علوم انسانی اسلامی بیشتر آشنا شوند.


  برنامه اول در قالب نشستی دوستانه با موضوع «مطالعات میان رشته ای، افقی نو پیش روی طلاب علوم اسلامی» با حضور رئیس پژوهشکده علوم اسلامی و مدیران گروه های این پژوهشکده شامل: قرآن پژوهی، فلسفه و کلام اسلامی، حقوق و فقه اجتماعی و تاریخ اسلام برگزار می شود تا طلاب با فضای واقعی پژوهش های میان رشته ای و مولفان آثار برتر علوم انسانی اسلامی از نزدیک گفتگو کنند.


از دیگر برنامه های علمی این بازدید یک روزه برگزاری کارگاه آموزشی «مقایسه روش تحقیق اجتهادی و فقهی» توسط دکتر مجید کافی جامعه شناس و عضو هیات علمی گروه جامعه شناسی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه  است.
 بازدید از کتابخانه، نمایشگاه آثار پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و شرکت در برنامه های متنوع دیگر از دیگر برنامه های این بازدید است.


 در طرح بازدیدهای علمی، مدیریت حوزه های استانها، مدارس و دانشگاه ها می توانند با ارائه درخواست بازدید در سایت پژوهشگاه (https://rihu.ac.ir/fa/form/۲) یا تماس با شماره ۰۲۵۳۲۱۱۱۲۰۴ نسبت به هماهنگی برنامه بازدید اقدام نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha