جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شناسایی پیکر مطهر شهیده فاطمه اسدی

پیکر مطهر نخستین بانوی شهید مفقودالاثر که به دست حزب دموکرات‌ کردستان به شهادت رسیده بود،‌ پس از ۳۷ سال در ارتفاعات چهل‌چشمه دیواندره تفحص شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سنندج، پیکر مطهر شهیده فاطمه اسدی، نخستین بانوی مفقودالاثر که به دست حزب دموکرات‌ به شهادت رسیده بود،‌ پس از ۳۷ سال، در ارتفاعات چهل‌چشمه دیواندره تفحص شد.

سردار باقرزاده درباره نحوه شهادت شهیده فاطمه اسدی، می گوید: شوهر این بانوی شهیده چون برای پایگاه سپاه در حسین آباد چاه حفر کرده بود، توسط گروهک دموکرات به سرکردگی مصطفی هجری به اسارت گرفته می شود و او را به زندان دولتو منتقل کردند.

بانو اسدی در این زمان پیگیر آزادی شوهرش شد. حزب دموکرات از او طلب ۲۰۰ هزار تومان پول که در آن زمان پول زیادی بود، کردند و این بانوی قهرمان برای تأمین این پول، تمام زندگی‌اش را به حراج گذاشت و با پولی که تهیه کرده بود به ضدانقلاب مراجعه کرد.

ضد انقلاب پول را از او گرفت، اما در اوج خباثت نه تنها شوهرش را آزاد نکرد، بلکه او را هم اسیر کرد. بعد از یک ماه شکنجه بانو اسدی را همراه با یک نفر از برادران بسیجی به شهادت می رسانند و در ارتفاعات چهل چشمه دفن کردند. بعد از شهادت او، پسر سه ساله اش به نام بهاءالدین به دلیل نبود سرپرست در گهواره از دنیا رفت و شوهرش نیز بعد از ۳ سال از زندان دولتو آزاد شد.

تفحص نخستین بانوی شهیده مفقودالاثر

خبر تفحص پیکر مطهر شهیده فاطمه اسدی، روز دوشنبه (دوشنبه ۱۷ آبان ماه) از سوی سردار سیدمحمدباقر باقرزاده، فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح به دختر این شهیده که تنها بازمانده این خانواده بود، داده شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
    6 1
    انشاالله باایمه محشورشوند باحنمال زیاد هدف ازاول بانو فاطمه اسدی بوده نه همسرشان چراکه چه دلیلی داشت شوهرش بعدازسه سال آزاد شود !!!!؟؟؟ مرگ برضدولایت فقیه
  • ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
    4 0
    سلام خدا بر این شهیده گرامی
  • ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
    7 0
    شهیده ی مهربونم دوستت دارم واشکهایم رابدرقه ات میکنم وازتوشفاعت میخواهم باشدکه باخانم حضرت زهرامحشورشوی آمین
  • مهران ۰۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
    2 0
    بسیار عالی ؛ تحت تاثیر قرار گرفتم لعنت خدا بر دشمنان ایران و بشریت
  • ۰۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
    3 0
    درود بر این بانوی شهیده شفاعت ما یادت نره انشا الله با حضرت زهره ع محشور بشه.
  • ازیزد ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
    4 0
    لعنت به حزب منحوثه دموکرات کردستان و حامیان کثیف آن
  • ناشناس ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
    1 2
    ایشان بی گناه به شهادت رسیدند روح شان با حضرت فاطمه محشور شود
  • شهلا IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    0 0
    روحش شاد
  • زهره مجتهدزاده IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    0 0
    سلام خدا بر همه ی شهدا شهدایی که جان پاکشان رانثار این انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ودین اسلام کردند سلام خدا بر بازماندگان شهدا همسروفرزندان وپدرومادران شهدا خدایا ما راقدردان خون شهدا و خانواده های عزیزشان قرار بده.آمین خدایا هرکسی حقی از کسی ضایع می‌کنه دراین نظام ،به نام نظام اسلامی وقصدش ضربه زدن به انقلاب و نظام اسلامی مون هست ،نابودوریشه کن بفرما،آمین
  • حسین زاده IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    0 0
    با سلام و احترام. یاد مان باشد شهیدان مان را فراموش نکنیم.گرچه در داخل بدنه مردم و مسئولین ما افراد نادرست و ناخلف پیدا می شوند، اما اینها دلیل و بهانه نمی شود که از نهضت و انقلاب ما که با خون چنین شهیدانی رنگ و بو گرفته است، دست بر داریم. به قول شهید قاسم سلیمانی، این یعنی حکومت جمهوری اسلامی ایران؛ حرم اصلی است. این نباید ضعیف شود.