پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ اجلاسیه شورای تخصصی انجمنهای علمی استانها

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین سبحانی گفت: آشناسازی طلاب با رشته تخصصی مدنظر انجمن های علمی یکی از مهمترین کارهایی است که به نظر لازم می آید از سوی این انجمن ها انجام گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی سبحانی رئیس انجمن علمی کلام اسلامی حوزه در اجلاسیه مدیران حوزه های استان ها که با حضور آیت الله اعرافی و سایر رؤسای انجمن های علمی حوزه در سالن آیت الله حائری مرکز مدیریت حوزه و همزمان به صورت برخط برگزار شد، ضمن تشریح تجربیات گذشته در تشکیل و فعالیت این انجمن ها گفت: اولین نکته ای که باید به آن توجه شود این است که ماهیت انجمن های علمی چیست؟؛ انجمن های علمی آموزشی، پژوهشی و ترویجی نیستند.  

وی افزود: نقش اصلی انجمن های علمی راهبری دانش در جامعه می باشد؛ تنظیم گری و تسهیل گری دو وظیفه اصلی انجمن های علمی در دنیاست.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی با اشاره به برخی محورهای تسهیل گری در فعالیت های انجمن های علمی خاطرنشان کرد: پایش و آمایش محیطی، کمک به تأمین زیرساخت ها و هماهنگی پشتیبانی ها از وظایف تسهیل گرایانه انجمن های علمی می باشد.

وی شناسایی ظرفیت های موجود استانی را اولین پیشنهاد خود به انجمن های علمی حوزه های استان ها اعلام کرد و گفت: می بایست پایش جامعی در این مورد از سوی مدیران حوزه های استان ها انجام شود.

رئیس انجمن علمی کلام اسلامی حوزه تصریح کرد: آشناسازی طلاب با رشته تخصصی مدنظر انجمن دومین کاری است که به نظر لازم می آید از سوی این انجمن ها انجام گیرد.

وی با اشاره به تبادل با نهادهای غیرحوزوی به عنوان یکی دیگر از کارهای لازم برای انجمن های علمی استانی افزود: دانش افزایی اساتید در استان ها و شهرستان ها باید مورد توجه انجمن های علمی قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی بیان داشت: سرمایه گذاری روی نخبه های جوان و استفاده از تجربه های علمی در قم می بایست یکی دیگر از برنامه های مدنظر شعب استانی آن ها باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha