شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
ماموستا فایق رستمی

حوزه/ امام جمعه سنندج گفت: میزان طلاق در بین زوج های جوان زیاد شده است؛ شوراهای حل اختلاف می توانند در جلوگیری از طلاق زوجین و نیز تحکیم بنیان های خانواده نقش بسزایی داشته باشد و این مشکل اجتماعی را به صورت کاملا محسوسی کاهش دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، ماموستا فایق رستمی، صبح امروز در جمع کارکنان شوراهای حل اختلاف شهرستان سنندج اظهار داشت: باید در راستای تقویت فرهنگ صلح در جامعه حرکت کنیم، زیرا این مهم از تاکیدات اسلام است و براساس موازین شرعی ایجاد آرامش و سازش در بین برادران دینی از اهمیت و اجر بالایی برخوردار است.

امام جمعه سنندج گفت: خوشبختانه عملکرد شوراهای حل اختلاف از زمانی که تاسیس شده اند تاکنون در بحث ایجاد صلح و وفاق بین مردم بسیار تاثیرگذار بوده است.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: شکیبایی، مردم داری و اخلاق از صفات بارز اعضای شوراهای حل اختلاف  است.

ماموستا رستمی اظهار کرد: یکی دیگر از کارهایی که شوراهای حل اختلاف به خوبی انجام می دهند، جلوگیری از افزایش پرونده های ورودی به دادگستری است؛ خوشبختانه بیشتر پرونده هایی که به این شورا ورود پیدا می کند با پا درمیانی اعضا و بزرگان به صلح و سازش ختم می شود.

وی عنوان کرد: میزان طلاق در بین زوج های جوان زیاد شده است؛ شوراهای حل اختلاف می توانند در جلوگیری از طلاق زوجین و نیز تحکیم بنیان های خانواده نقش بسزایی داشته باشد و این مشکل اجتماعی را به صورت کاملا محسوسی کاهش دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha