یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تواضع

حوزه/ استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی گفت: عده ای خیال می کنند با داشتن دفتر و دستک تجملاتی می توانند قلب ها را تسخیر کرده و برای خود در جامعه جایگاهی درست کنند، در حالی که هر چه قدر انسان دارای تواضع و فروتنی باشد بیشتر در دل مردم و نزد خداوند محبوب خواهد شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از آذربایجان غربی، رقیه قاهری، امروز در جلسه ای که به صورت مجازی در مدرسه علمیه فاطمة الزهرا (س) سلماس برگزار شد، با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) در فضیلت تواضع، اظهار داشت: تواضع موجب محبوبیت انسان نزد مردم می شود.

وی با اشاره به حدیثی از رسول مکرم اسلام (ص)، افزود: یکی از صفات پیامبر(ص) تواضع بود و با بردگان می نشست و غذا می خورد و به همین دلیل هم فردی که این خصلت را دارا باشد مقرب درگاه الهی عنوان می کنند.

 استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی ادامه داد: عده ای خیال می کنند با داشتن دفتر و دستک تجملاتی می توانند قلب ها را تسخیر کرده و برای خود در جامعه جایگاهی درست کنند، در حالی که هر چه قدر انسان دارای تواضع و فروتنی باشد بیشتر در دل مردم و نزد خداوند محبوب خواهد شد و ما این مسئله را در زندگی علمای اسلام مشاهده کرده ایم.

وی اضافه کرد: اگر مسئولیتی را در جامعه پیدا کردیم نباید خودمان را فراموش کنیم. اگر مبلغین دینی آراسته به صفت تواضع باشند می توانند سرسخت ترین دلها را نرم کرده و آنها را به راه راست هدایت کنند.

قاهری با بیان این که ثروت، مقام های دنیوی و زیبایی های ظاهری و علم روزی از دست انسان خواهد رفت، گفت: باید بدانیم که هر آن چه داریم از نعمت های خداوند است و باید شکرگزار باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha