دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام جمعه قزوین

حوزه / رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین با حضور در مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) شهرستان آوج با طلاب دیدار کرد و به سوالات آنان پاسخ داد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، در جمع طلاب مدرسه علمیه آوج، یاد و خاطر مرحوم حجت الاسلام هاشمی، امام جمعه سابق این شهر را گرامی داشت و اظهار کرد: آن مرحوم برای تقویت مدرسه علمیه آوج بسیار تلاش کرد و همواره در کنار مردم بود و در ایام کرونا خدمات بسیاری به مردم ارائه کرد.

 وی ادامه داد: مدیر مدرسه علمیه آوج، تلاش‌های خوبی دارد و به شایستگی کارها را پیش می‌برد و اساتید گرانقدری ایشان را همراهی می‌کنند تا بتواند شجره طیبه حوزه علمیه در آوج، ریشه‌هایش مستحکم‌تر شود.

امام جمعه قزوین با اشاره به سبک زندگی امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) بسیار ساده زیست بودند اما جهان را تحت تاثیر قرار داد و در مقابل مستکبران ایستاد و حوزه‌های علمیه نیز سادگی‌شان، هنرشان است.

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: شناسایی و پرورش نخبگان در حوزه‌های علمیه و همچنین شناسایی نخبگان و فراهم کردن زمینه برای حضور این نخبگان در حوزه‌های علمیه دو رسالت مهم است که می‌باید دنبال کنیم.

وی اظهار کرد: اگر بخواهیم حوزه قوی و غنی داشته باشیم، لازم است کسانی که زمینه و استعداد حضور در عرصه طلبگی را دارند، دعوت به حضور در این عرصه کنیم تا ان‌شاءالله جذب این عرصه شوند.

 رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین همچنین در پاسخ به سؤال یکی از طلبه‌ها در خصوص اهمیت نمره در حوزه علمیه، تصریح کرد: با نمره نمی‌شود همه استعداد آدم‌ها را دریافت و اهل تفکر بودن حائز اهمیت است و بزرگان ما اهل تفکر بودند.

امام جمعه قزوین همچنین با حضور در منزل امام جمعه فقید شهرستان آوج گفت: مرحوم هاشمی در دوران قدیم که ما در قم بودیم، نماینده طلاب بود و طلبه‌های آوج گرد ایشان جمع می‌شدند.

 وی تصریح کرد: یکی از شهرهایی که طلاب منضبط و منسجم دارد، آوج است و علتش هم وجود آن سید بزرگوار بود و اینجا هم که مشغول به فعالیت شد، جزو فعال‌ترین امام جمعه‌های استان محسوب می‌شد و در کارشان موفق بود و ارتباطات خوبی با مردم داشت.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: الحمدلله میراث مرحوم هاشمی با حضور امام جمعه جدید آوج، بالنده و فعال باقی مانده و جای شکرگزاری دارد. حوزه علمیه آوج با همه برکاتش، یک کار باقیات الصالحاتی از سوی مرحوم هاشمی بود و این مهم، بسیار ارزشمند است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: مرحوم هاشمی در ساخت حوزه علمیه، حتی کارگری هم کرد و علی رغم خطری که در دوران اوج کرونا وجود داشت، در برنامه‌های کفن و دفن اموات کرونایی جدی حضور می‌یافت.

 وی عنوان کرد: زندگی نامه، خاطرات مردم، خاطرات ائمه جمعه، روحانیون و خطبه های مرحوم هاشمی به چاپ برسد، چرا که کارهایی که ایشان انجام داده اند، بسیار اثرگذار بود و لازم است این مهم تحقق یابد.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین از مدرسه علمیه آوج بازدید کرد

انتهای پیام /

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین از مدرسه علمیه آوج بازدید کرد

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین از مدرسه علمیه آوج بازدید کرد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha