پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر / دیدار رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با آیت الله اعرافی

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه با اشاره به لزوم هدفمند شدن خروجی های حوزه، گفت: با رشته های تخصصی مختلفی که در درختواره دانشی حوزه های علمیه در نظر گرفته شده بدنبال خروجی های هدفمند در حوزه هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه در دیدار مسئولین نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها که در دفتر مدیر حوزه های علمیه برگزار شد، گفت: ارتباط من با دانشگاه و آشنایی با فضای فکری و فرهنگی به گذشته های دور می رسد و از دوران جوانی با این نهاد آموزشی مرتبط بوده ام.

آیت الله اعرافی با بیان این که به نظر من مهمترین رکن آموزشی تربیتی در جامعه ما دانشگاه است،‌ شتاب تولید علم در جهان را بسیار بالا دانست و گفت: تولید علم به صورت آزاد جریان دارد و مراکز علمی جهان با سرعت بالا در حال پمپاژ علم به دنیا هستند؛ می بایست ما نیز با این جریان جلو برویم و عقب نمانیم.

برخورداری حوزه های علمیه از یک منظومه فکری منسجم

مدیر حوزه های علمیه تصریح کرد: حوزه در چند سال اخیر برای اولین بار از یک منظومه فکری منسجم برخوردار شده که حاصل طرح هایی همچون درختواره دانشی حوزه، برنامه ۵ ساله آن و آمایش حوزه های علمیه استان های کشور است.

وی با اشاره به لزوم هدفمند شدن خروجی های حوزه افزود: با رشته های تخصصی مختلفی که در درختواره دانشی حوزه های علمیه در نظر گرفته شده بدنبال خروجی های هدفمند در حوزه هستیم.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه بیان داشت: در حال حاضر ۵۰ کرسی درس خارج در خارج از قم و در سطح استان های مختلف کشور داریم.

وی گفت: دفتر فقه معاصر برگزار کننده درس های خارج با موضوعات فقهی جدید است که به زودی کتاب تقریرات آن ها منتشر خواهد شد.

کرسی های درس خارج، قلب حوزه های علمیه

آیت الله اعرافی اظهار کرد: قلب حوزه کرسی های درس خارج هستند که می بایست ضمن حفظ اصل آن به سمت پاسخگویی به مسائل جدید کشانده شوند؛ در این راستا اقدامات ریشه ای و اساسی در حال انجام است.

وی در پایان بر لزوم بررسی پیوست دانشگاهی برنامه های راهبردی حوزه های علمیه تأکید داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha