پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد در آیین افتتاحیه مرکز تخصصی شیعه شناسی امیرالمؤمنین(ع) در اهواز

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی فرد، گفت: گلوگاه اصلی تربیت "آموزش و پرورش" و "دانشگاه فرهنگیان" است و آنکه بیشترین نقش را در تربیت دارد، مربی می باشد. تمام اهتمام باید بر تربیت مربی و سرگروه باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی فرد نماینده ولی فقیه در خوزستان در اولین اجلاسیه شجره طیبه صالحین استان خوزستان اظهار داشت: فلسفه ارسال رسل و انزال کتب "اقامه عدل و قسط" است.

 وی با بیان اینکه "اقامه عدل و قسط" تنها با تحقق رسالت اصلی انبیاء یعنی تعلیم و تربیت اتفاق خواهد افتاد، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی استمرار مسیر انبیاء(ص) است و برای رسیدن به نقطه مطلوب گریزی جزء گام برداشتن اساسی در حوزه تعلیم و تربیت ندارد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به اینکه جبهه و جنگ به دانشگاه انسان سازی تبدیل شد، ادامه داد: تعدادی تا قبل از انقلاب زندگی دیگری داشتند اما امام راحل حرکت زیبایی انجام داد و توانست در بازه زمانی متوسط انسان سازی کند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد با بیان اینکه رهبرمعظم انقلاب بارها تأکید کردند که امامان جمعه به کادرسازی و تربیت نیرو اهتمام ورزند، خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات کنونی این است که در خیلی از موضوع‌ها دست ما خالی است.

امام جمعه اهواز تصریح کرد: گلوگاه اصلی تربیت "آموزش و پرورش" و "دانشگاه فرهنگیان" است و آنکه بیشترین نقش را در تربیت دارد، مربی بوده و تمام اهتمام باید بر تربیت مربی و سرگروه باشد.

وی درخصوص نحوه شکل گیری حوزه و دانشگاه انقلابی، عنوان کرد: رهبرمعظم انقلاب فرمودند حوزه و دانشگاه انقلابی در صورتی شکل می گیرد که معلم و استاد نیز انقلابی باشند و مربی باید خودساخته و تربیت شده باشد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به اینکه مهم ترین ابزار در زمینه تربیت "مساجد" هستند، گفت: آنکه می تواند در کنار مساجد قرار گیرند، حوزه های علمیه هستند. همچنین معلمین از دانشگاه فرهنگیان تربیت و به سایر کشور منتقل می شوند به همین جهت دومین گلوگاه است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد با تأکید براینکه اگر بتوان مسجد را به معنای واقعی کلمه فعال کنیم، عمده مشکلات حل می شوند، گفت: اگر مسجد با حدود ۸۰ سرفصل فعال شود، قطعا موفقیت های بسیار چشم گیر در زمینه تربیت نیرو و عرصه های گوناگون خواهیم داشت.

امام جمعه اهواز با اشاره به روایتی از حضرت امیرالمؤمنین(ع) مبنی براینکه «حُسنُ الخُلقِ فی ثَلاثٍ: اجْتِنابُ المَحارِمِ، و طَلَبُ الحَلالِ، و التَّوَسُّعُ علی العِیالِ»، ادامه داد: خوش خلقی و اخلاق در سه چیز است، نخست دوری از هر چیزی که مورد غضب خداوند متعال است. 

نماینده ولی فقیه در خوزستان ادامه داد: دو مورد دیگر خوش خلقی و اخلاق، "عدم آمیخته شدن زندگی انسان حتی با شبهه ناک ها" و "فراهم آوردن آسایش و رفاه برای خانواده" است.

وی با بیان اینکه در خصوص حلقات صالحین، یکی از رسالت های نظام نقدس اسلامی تربیت انسان ها در سطح عام است، ادامه داد: چه مقدار توفیق داشتیم از این ابزارها استفاده کنیم. از هر ظرفیت موجود برای رفع دغدغه رهبرمعظم انقلاب استفاده کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد با اشاره به اینکه امروزه در عرصه های گوناگون آنقدر که باید دست پر باشیم، نیستیم، اظهار داشت: چه مقدار اساتید در دانشگاه ها و حوزه های علمیه و... تربیت کرده ایم. در صدا و سیما چه مقدار مدیر و هنرمند تربیت کرده ایم؟

امام جمعه اهواز گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند کار و تلاش کنید و یکی از مدل هایی که جواب داده و آغاز آن از استان بوده، "شجره طیبه حلقات صالحین" است، قوام این طرح به حوزه های علمیه است و این حوزه ها می توانند در عالم واقع مربی خوب تربیت کنند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان درخصوص شورای فرهنگ عمومی، عنوان کرد: اعضای این شورا نوعا مسئولین هستند، اینها بیشترین مسئولیت را دارند و فراغت بال دارند که بخواهند به این امر مهم بپردازند. لذا کارگروه پر کار و پرتلاش در کنار امام جمعه قرار گیرد و با انگیزه فعالیت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد با بیان اینکه مساجد اگر بخواهند تراز انقلاب اسلامی باشند، لازمه آن فعالیت در زمینه تربیت است، ادامه داد: امام جماعت مساجد باید به طرح شجره طیبه صالحین اعتقاد داشته باشند و لازمه آن استفاده از طلاب جوان، خوش فکر و خوش ذوق است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha