دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 989816
۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۱
فرخ فال

در روایتی تمام سعادت دنیا و آخرت طلبیده شده است، و حضرت رسول فرموده اند «این‌ها شش گوهر ارزشمند است و هر کدام را باید از راه خودش وارد شوی تا به آن برسی، هر مقصودی سبب خودش را دارد، نباید دنبال این باشیم که مسائلمان معجزه آسا حل شود.»

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس فرخ فال، پیش از ظهر امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه شهیدبهشتی، اظهار داشت: فردی از پیامبر اسلام درخواست کرد یک راهی به من نشان دهید که چند خاصیت داشته باشد، اول اینکه من را محبوب خدا کند، دوم محبوب خلق خدا، سوم توسعه رزق، چهارم سلامت بدن، پنجم طول عمر وششم محشور شدن با شما در بهشت را به همراه داشته باشد.

وی ادامه داد: در این روایت تمام سعادت دنیا و آخرت طلبیده شده است، حضرت فرمودند «این‌ها شش گوهر ارزشمند است و هر کدام را باید از راه خودش وارد شوی تا به آن برسی، هر مقصودی سبب خودش را دارد، نباید دنبال این باشیم که مسائلمان معجزه آسا حل شود.»

استاد اخلاق حوزه بیان‌ کرد: حضرت فرمودند، پس شش عمل است و نیاز دارد به شش کار، اگر می‌خواهی خدا تو را دوست داشته باشد باید خوف الهی را در خودت تقویت کنی، کسی که از خدا بترسد و نفس را سرکوب کند موفق به ترک محرمات می شود و آن‌قدر  که ترک حرام مهم است عمل به مستحبات اهمیت ندارد.

دوست داری مردم تو را دوست داشته باشند نیکوکار باش و با آن‌ها مهربانی و مدارا کن و سخاوتمند باش و قطع امید کن از مال مردم، زیرا باید از خدا بخواهی، در تنظیم امور زندگی گونه‌ای برنامه ریزی کنیم که متوقف بر خلق نباشد.

 می‌خواهی مال زیاد داشته باشی مال خودت را تطهیر کن، می‌خواهی سلامت باشی صدقه زیاد بده و صدقه فقط به مال نیست، سلام و لبخند هم صدقه است، پیامبر می‌فرمایند سعی کنید در همه زندگی سیر بندگی برقرار باشد ...

می‌خواهید طول عمر داشته باشید، با ارحام و خویشان خود اتصال برقرار کنید و اتصال فقط دیدار حضوری نیست، مال، فکر و اخلاقش به این افراد وصل شود و همه وجودش وصل به آن‌ها باشد.

می‌خواهید خدا تو را با من محشور کند، سجود خود در پیشگاه الهی را زیاد کن، سجده به معنای واقعی یعنی بندگی، سجده دل و فکر اهمیت دارد، سجده نمازی باید به فکر و دل و عقیده ما رسوخ کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha