دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
رضا چهرقانی

حوزه/ مدیر حقوقی آستان مقدس بانوی کرامت از افزایش ۳۰۰ درصدی رفع اختلافات حقوقی آستان مقدس بانوی کرامت با مستأجرین موقوفات این آستان در سه سال گذشته خبر داد و گفت: رویکرد مدیریت حقوقی آستان مقدس بانوی کرامت رفع اختلافات از طریق مصالحه و برگزاری جلسه خارج از روند قضایی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام رضا چهرقانی،  با اشاره به فعالیت‌های مدیریت حقوقی این آستان مقدس اظهار کرد: مدیریت حقوقی در راستای حفظ و صیانت از موقوفات، جلوگیری از دست اندازی به موقوفات، رعایت غبطه وقف، جلوگیری از تضییع حقوق موقوفه، توجه ویژه به مسائل شرعی و قانونی موقوفه، نظارت بر اجرای نظر واقف و همچنین رسیدگی و مراقبت از امور دعاوی حقوقی و محاکماتی به منظور حفظ حقوق، حدود و تثبیت موقوفات آستان مقدس اقدامات مؤثری را انجام داده و می‌دهد.

مدیر حقوقی آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) با اشاره به وجود برخی اختلافات در پرونده‌های املاک و موقوفات این آستان مقدس با مستأجرین در گذشته، گفت: رویکرد مدیریت حقوقی آستان مقدس بانوی کرامت رفع اختلافات از طریق مصالحه و برگزاری جلسات مذاکره خارج از روند قضایی است.

وی ابراز کرد: بیشتر املاک، متعلق به حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها از موقوفات است بنابراین عمل به نیت واقفین مستلزم نظارت دقیق بر مسائل حقوقی این موقوفات اعم از اجاره، واگذاری و رفع تصرفات عدوانی املاک است که این نظارت به صورت مداوم در این مدیریت انجام می گیرد.

مدیر حقوقی آستان مقدس بانوی کرامت ادامه داد: از این رو مدیریت حقوقی آستان مقدس بانوی کرامت تمام تلاش خود را در جهت رفع اختلافات با مستأجرین و احیانا متصرفین املاک آستان مقدس فاطمی از طریق مصالحه و سازش به کار گرفته است که در بسیاری از موارد موفقیت آمیز بوده و منجر به احیاء موقوفات و حل منازعات شده است.

وی افزود: مدیریت حقوقی آستان مقدس از اواسط سال ۱۳۹۷ با تشکیل هیأت حل اختلاف برای ایجاد مصالحه و سازش بین مستأجران و آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها در انجام مصالحات و رفع اختلافات نسبت به قبل از این تاریخ افزایش ۳۰۰ درصدی داشته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha