دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
علامہ ساجد نقوی

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین سید ساجد علی نقوی گفت: رنج و مشکلاتی که امروز همه جهان را فرا گرفته است، از امپریالیسم جهانی است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین سید ساجد علی نقوی رئیس شورای علمای شیعه پاکستان در واکنش به اظهارات وزارت خارجه آمریکا درباره سفر وزیر خارجه امارات به سوریه، اظهار داشت: رنجی که امروز همه جهان را فرا گرفته است، از امپریالیسم جهانی است. همین امپریالیسم جهانی در افغانستان، سوریه و حتی در کشورهای آفریقا تباهی و ویرانی را به بار آورد و اکنون تلاش بر این است که روابط بین المللی کشورها تحت تاثیر قرار بگیرد.

وی با اشاره به پشتیبانی آمریکا به رژیم صهیونیستی تصریح کرد: هیچ حرفی علیه اسرائیل نامشروع، غاصب، قاتل و ستمگری که مانند خنجری در قلب خاورمیانه است، نمی زند اما به روابط با کشورهای منطقه اعتراض می کند. اگر این سلطه طلبی آشکار از سوی امپریالیسم به جامعه جهانی ادامه یابد و جامعه جهان به این امپریالیسم اجازه تصمیم گیری خودسرانه بدهد، برتری صلح، تمدن، فرهنگ، دموکراسی و حقوق بشر تنها به شعار ها محدود خواهد شد.

وی سیاست های آمریکا را علت اصلی مشکلات جهان دانست و افزود: علت اصلی مشکلاتی که امروز جهان به آن روبه‌رو شده است، سیاست های ظالمانه و تهاجمی آمریکا است و می خواهد پس از غارت کشورها، سیاست های خارجی جهان، مطابق میلش محقق شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha