دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ نشست فصلی مدیران تبلیغات اسلامی خوزستان

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین بهرام پور، با بیان اینکه ۵۲ مدرسه رسمی در استان خوزستان، مشغول به فعالیت هستند، گفت: برخی از مدارس در سطح ۱ و ۲ و برخی دیگر در سطح ۲،۱ و ۳ فعالیت می کنند که بحمدالله اخیرا نیز مجوزهایی را برای ارائه سطح۴ دریافت کرده ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، حجت‌الاسلام والمسلمین مسعود بهرام پور، مدیر حوزه علمیه خوزستان، در نشست فصلی مدیران تبلیغات اسلامی خوزستان، تلاش برای تحقق تمدن نوین اسلامی را وظیفه و اولیت مهم حوزویان خواند و اظهارداشت: آنچه امروز مسؤولیت همه ما در نظام اسلامی است، تلاش برای تمدن سازی نوین اسلامی بوده و از مهمترین ارکانی که در این بخش می تواند خدمت گذاری کند، روحانیت معظم در قالب حوزه‌های علمیه، سازمان تبلیغات، دفتر تبلیغات، اوقاف و... است.

وی، فرصت خدمتگزاری در جامعه اسلامی به ویژه در حوزه‌های علمیه را یک امتحان و ابتلاء بزرگ دانست و تصریح کرد: این مسئولیت‌ها آزمایشی از سوی خداوند متعال است تا ما را مورد سنجش قرار دهد که چه میزان می توانیم از این مرحله برای اعتلای اسلامی ناب محمدی استفاده کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهرام پور، به ارائه گزارشی از مدارس علمیه در استان خوزستان پرداخت و اظهارداشت: مدارس علمیه بعد از انقلاب، رشد خوب و فزاینده ای در استان داشته که در دهه هشتاد سرعت گرفت و در دهه نود به اوج خود رسید، تا جایی که هم‌اکنون تعداد مدارس علمیه استان خوزستان به حدود ۵۲ مدرسه رسمیِ کد دار افزایش پیدا کرده است.

وی، مدارس علمیه خوزستان را به دو دسته تقسیم کرد و گفت: برخی از مدارس در سطح ۱ و ۲ و برخی دیگر در سطح ۲،۱ و ۳ فعالیت می کنند که بحمدالله اخیرا نیز مجوزهایی را برای ارائه سطح۴ دریافت کرده ایم.

مدیر حوزه علمیه خوزستان، افزود: برخی دیگر از مدارس علمیه استان خوزستان، به عنوان قرارگاه فرهنگی تعریف شدند تا طلاب با حضور در این مدارس و ارتقاء سطح علمی-تبلیغی، بتوانند جهت ایفای نقش در موقعیت‌های اجتماعی جامعه عمل کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهرام پور، با بیان اینکه تعداد طلاب مدارس علمیه هر سال رو به افزایش است، اذعان کرد: جمعیت طلابی که در این مدارس مشغول به تحصیل هستند، به طور میانگین حدود ۴ هزار نفر است که از سطح ۱ تا درس خارج اشتغال به تحصیل دارند.

مدیر حوزه علمیه خوزستان، با بیان اینکه ۵ تا ۶ درس خارج در سطح استان در حال برگزاری است که یکی از آنها رسمی است و مابقی در حال طی مراحل رسمی شدن، هستند، گفت: همچنین حدود ۵ رشته تخصصی فعال و با مجوز داریم که در عرصه کلام شیعه، مهدویت، تفسیر قرآن و روانشناسی  فلسفه در حال فعالیت هستند.

وی در پایان اظهارداشت: بحمدالله با تلاش های صورت گرفته، موفق شدیم در اقدامی پر زحمت و پیگیری دو ساله، ۵ الی ۶ مجوز مؤثر برای استان اخذ کنیم که امیدواریم تحول عمیقی را در استان ایجاد کند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha