دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت‌الاسلام محمدحسین کتابچی

حوزه/ امام‌جمعه قمصر گفت: وظیفه امام‌جمعه در ابتدا هدایت اعتقادی و معنوی جامعه و ثانیاً آگاهی‌دهنده و روشن‌کننده و تحلیل‌کننده مسائل روز کشور و دنیا است هرچند که از طرف حاکمیت است اما حکومتی نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام محمدحسین کتابچی، امروز در خطبه‌های نمازجمعه قمصر اظهار داشت: فقط و فقط با یاد خداست که انسان به خوشبختی می‌رسد؛ در تمامی طول تاریخ تنها کسانی به آرامش و خوشبختی رسیده‌اند که در زندگی به یاد خدا بوده‌اند.

وی ادامه داد: برگزاری نمازجمعه در سیره و روش پیامبر اکرم (ص) اولین نماد برپایی حکومت اسلامی است، (الَّذینَ إِن مَکَّنّاهُم فِی الأَرضِ أَقامُوا الصلاة مومنین ) کسانی هستند که اگر به آنها موقعیتی و حاکمیتی را در زمین دادیم اولین کار آنها این است که نماز را بر پا می‌دارند اقامه می‌کنند.

امام‌جمعه قمصر بیان کرد: اقامه نماز با خواندن نماز تفاوت دارد، خواندن نماز با اینکه شخص داخل منزل یا در هر گوشه‌ای که باشد انجام می شود اما اقامه نماز به علنی برپا شدن آن است به استمرار آن است به تأثیرگذاری در از بین برن فساد و فحشاء در جامعه است.

وی ادامه داد: کار نمازجمعه این است که جلوی فساد و ظلم را بگیرد و درعین‌حال حقوق مردم را مطالبه کند؛ امام‌جمعه به پشتوانه حضور پررنگ مردم در نمازجمعه قدرت پیدا می‌کند تا حقوق آنها را از مسئولین و حاکمیت مطالبه کند.

حجت‌الاسلام کتابچی تصریح کرد: امام‌جمعه مسئول توجیه اشتباهات هیچ کسی نیست و از هیچ شخص خاص و یا دولت خاص حمایت نمی کندو با هیچ شخص و یا جناحی دشمن نیست، بلکه به پشتوانه جایگاهی که از ناحیه ولایت‌فقیه دارد مطالبات مردم را پیگیری می‌کند.

وی ابراز کرد: وظیفه امام‌جمعه در ابتدا هدایت اعتقادی و معنوی جامعه و ثانیاً آگاهی‌دهنده و روشن‌کننده و تحلیل‌کننده مسائل روز کشور و دنیا است هرچند که از طرف حاکمیت است اما حکومتی نیست.

حجت‌الاسلام کتابچی تاکید کرد: امام‌جمعه باید طلبه‌ای از خود مردم همراه مردم و زبان گویای مشکلات مردم باشد اما درعین‌حال حافظ یادگار شهدای عزیز و پاسدار حقیقت اسلام و نظام اسلامی و زنده نگه‌دارنده اسلام ناب محمدی باشد.

وی تصریح کرد: امام‌جمعه باید باعث وحدت بین مردم و مانع اختلاف در شهر و جامعه باشد و این را بازهم عرض می‌کنم صادقانه می‌گویم حامی امام‌جمعه شما مردم هستید و شمایید که به امام‌جمعه زبان گویا و توان مطالبه می‌دهید.

امام‌جمعه قمصر افزود: امیدوارم بنده حقیر بتوانم به تمام حرف‌هایی که امروز زدم پایبند باشم و به آنها عمل کنم و بدانید افتخار بنده نوکری شما مردم عزیز و شیعیان مولایم حجت بن الحسن است و به این عشق این مسئولیت را نزدیک به نه سال است به عهده گرفته‌ام و سخت محتاج به دعای شما عزیزان هستم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات بزرگ این شهر مسائل آموزشی و عدم مدارس شایسته مقطع متوسطه دوم است که باعث شده نوجوانان این شهر برای بهره‌مندی از آموزش مناسب به شهر کاشان بروند و شاید بسیاری از افراد به همین جهت از سکونت در شهر منصرف می‌شوند که از اولین مطالبات بنده است و باید با کمک مسئولین محترم خصوصاً بخشدار عزیز و حمایت فرماندار محترم و با ارتباطاتی که با وزارت کشور داریم به رفع این مشکل کمک کنیم.

گفتنی است، حجت الاسلام کتابچی پیش از این امام جمعه سلفچگان بود و از امروز به عنوان امام جمعه قمصر معرفی شد.

خبرنگار: عباسعلی محمدی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha