پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام قائمی

حوزه / استاد حوزه علمیه قم گفت: طلبه قلب خود را به نور ولایت روشن کند و به همه‌چیز بگوید درس دارم، ولی به درس نگوید که خسته‌ام.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام علی اصغر قائمی، صبح امروز در جمع طلاب مدارس علمیه استان قزوین که در مسجد شیخ الاسلام قزوین برگزار شد گفت: یکی از شاخصه های مهم اخلاقی جوینده علم و دانش از منظر اسلام آن است که دارای نیت الهی بوده و با انگیزه کسب منافع دنیایی به دنبال علم نمی رود.

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: تهذیب نفس و تقوا باید اولویت اصلی شما طلاب جوان باشد و باید تلاش کنید روحیه خودباوری را که از مهمترین اصول است، در زندگی خود نهادینه نمایید.

وی ادامه داد: طلاب باید از همه فرصت‌ها و لحظات به خوبی استفاده کرده و قدر این موقعیت را بدانند؛ از نکات مهم برای طلاب، آن است که بتوانند در جامعه به عنوان یک طلبه موفق و نمونه باشند.

حجت الاسلام قائمی تصریح کرد: پویایی و تحرک علمی، برنامه ریزی و نظم در امور، مداومت و استمرار در مسیر علم آموزی، تسیلم بودن در برابر حق، داشتن روحیه پرسشگری، حضور منظم و مستمر سرکلاس، ثبت و نگارش مطالب علمی و دقت در مطالعه و محفوظات، از جمله برجسته ترین شاخصه های طلبه در نحوه علم آموزی است.

وی اظهار کرد: استاد، پدر معنوی شاگرد است و طلاب باید در محضر اساتید به مباحثی همچون تواضع و فروتنی در برابر استاد، به نیکی یاد کردن از استاد، تحمل تندی های استاد، مراقبت بر رفتار و گفتار، خطاب مؤدبانه استاد و ... دقت داشته باشند.

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: رعایت تقوا و تحصیل مناسب در حوزه علمیه، بسیار مهم بوده و اگر طلبه ای به درستی این دو مقوله را رعایت کند، دنیا و آخرتش تأمین خواهد بود.

وی ادامه داد: طلبه قلب خود را به نور ولایت روشن کند و به همه‌چیز بگوید درس دارم، ولی به درس نگوید که خسته‌ام.

حجت‌الاسلام‌ قائمی خطاب به طلاب بیان کرد :هنگام نماز، وقت مطالعه، زمان حضور در کلاس و... تلفن همراه را حتی به‌صورت خاموش همراه نداشته باشید، زیرا حضور ذهن را از انسان می‌گیرد.

طلبه به همه‌چیز بگوید درس دارم

انتهای پیام /

طلبه به همه‌چیز بگوید درس دارم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha