چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
کد خبر: 990066
۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۱
دوفصلنامه علمی – پژوهشی «فقه حکومتی»

حوزه/ دوفصلنامه حوزه مردم‌سالاری دینی و فقه‌حکومتی با عنوان «فقه حکومتی» مقاله علمی می‌پذیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، دوفصلنامه علمی – پژوهشی «فقه حکومتی» در شمارگان جدید خود مقاله علمی در حوزه مردم سالاری دینی و فقه حکومتی می‌پذیرد.

براساس این گزارش: اساتید و پژوهشگران می توانند جهت ملاحظة اولویت‌های پژوهشی و شیوه‌نامه مجله و ارسال مقاله به سامانه دوفصلنامه فقه حکومتی به نشانی http://fh.smhi.ir مراجعه کنند.

همچنین لازم به توضیح است، مقالات پس از ارزیابی سریع، علاوه بر سایت مجله، در پایگاه‌هایی جامع علمی «نورمگز» و «سیویلیکا» نمایه می‌گردد.

لازم به ذکر است: دوفصلنامه فقه حکومتی به عنوان اولین نشریه علمی با این رویکرد و با حضور موثر اساتید مبرّز فقهی و حقوقی کشور (به عنوان اعضای حلقه علمی مرکز پژوهشی مبنا و مؤسسه صراط مبین) راه اندازی و عرصه جدیدی را در این ساحت گشوده است.

ویژگی اصلی هیئت تحریریه این فصلنامه، حوزوی – دانشگاهی بودن اساتید و نویسندگان، تاکید بر اجتهادی، نوین و بومی بودن مطالب، توجه جدی به خلأهای نظری بنیان برانداز و آسیب زا در این مورد و پرهیز از طرح مباحث تکراری و کلیشه‌ای می‌باشد.

به طور کلی موضوعات و اولویت‌های پژوهشی مجله فقه حکومتی شامل موضوعاتی از قبیل ماهیت، اهداف و ارکان دولت اسلامی، مناسبات مردم و دولت اسلامی، حقوق و آزادی‌های مردم در دولت اسلامی، اعمال اقتدار دولت اسلامی در سه عرصة تقنین، اجرا و قضاء، و حکمرانی شایسته و دولت اسلامی است .

انتهای پیام ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha