جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت‌الاسلام محمد هادی هدایت

حوزه/ حجت الاسلام هدایت گفت: تنها کسانی از آتش و ظلمات دنیا نجات پیدا می‌کنند که طبق دستورات مصادیق نور الهی یعنی قرآن و اهل‌بیت(ع) لباس تقوا بر تن کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت‌الاسلام محمد هادی هدایت، در سومین نشست رسالات که در مجموعه فرهنگی شهدای هفت تیر تهران برگزار شد، گفت: خداوند در آیه چهارم سوره شعراء بر ترکیب دو نام علی و عظیم تاکید کرده است.

وی افزود: علامه طباطبایی می‌فرمایند خداوند متعال بدون جهت بر ترکیب اسم خود تاکید نمی‌کند، بلکه برای نشان دادن اسم علی خود مخلوقی همچون امیرمومنان امام علی(ع) را خلق کرده است و برای نشان دادن اسم عظیم خود فاطمه زهرا(س) را خلق کرده است، این دو را با یکدیگر ترکیب کرده است که همه برکات عالم از ترکیب و به هم پیوستن آنها به وجود می‌آید.

استاد حوزه با بیان اینکه طبق روایات فاطمه زهرا(س) از نور عظمت خداوند است، عنوان کرد: طبق روایات حضرت فاطمه(س) زهرا نامیده شده است چرا که مظهر عظمت خداوند متعال است. فاطمه زهرا(س) در عالم نورانیت بخش و نوربخش است.

حجت‌الاسلام هدایت بیان کرد: وقتی که حضرت زهرا(س) طلوع می کند عالم را روشن می‌شود. یکی از آیاتی که شیعه و سنی روی آن بسیار توقف کرده آیه نور است، «الله نور سماوات و الارض....». حقیقت این است که ما از پیش نور آمدیم و به سوی نور باز می‌گردیم.

وی با بیان اینکه دنیا همان اسفل سافلین است که ما در آن قرار گرفتیم که باید از آن به سوی خداوند باید مهاجرت کنیم، اظهار کرد: مهاجرت سفر بی‌بازگشت است. دنیا همچون دریای عمیق و پر از ظلمت است. حضرت لقمان(ع) به فرزند خود می فرماید ای فرزند من دنیا دریای عمیقی است که حالت غرق کنندگی دارد مراقب خود باش.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه طبق فرموده حضرت زهرا(س) دنیا فتنه است، ابراز کرد: دنیا همچون جهنم و دریایی غرق‌کننده‌ای است که ما برای نجات از آن نیاز به کشتی داریم، امیرمومنان امام علی(ع) نهج البلاغه می فرمایند ما همان سفینه‌های نجات هستیم.

حجت‌الاسلام هدایت با بیان اینکه یکی دیگر از خصوصیات دنیا ظلمانی و آتش بودن آن است، گفت: قرآن می‌فرماید همه شما وارد آتش یعنی دنیا می‌شوید تنها کسانی نجات پیدا می‌کنند که لباس تقوا بپوشند. این آتش به واسطه نور الهی خاموش می‌شود که مصادیق نور قرآن و اهل‌بیت(ع) هستند. امروز نور ما امام زمان(عج) است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha