یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 990311
۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۹
مرکز دارالقرآن مسجد جامع قروه

حوزه/ مرکز دارالقرآن مسجد جامع قروه به همت دفتر امام جمعه این شهرستان، در راستای توسعه فرهنگ قرآنی و آموزش استاندارد قرآن و مفاهیم قرآنی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، مرکز دارالقرآن مسجد جامع قروه، امروز به همت دفتر امام جمعه این شهرستان در راستای توسعه فرهنگ قرآنی و آموزش قرآن و مفاهیم قرآنی افتتاح شد.

حجت الاسلام عابدین رستمی در مراسم افتتاح این مرکز اظهار داشت: خلأیی در شهرستان احساس کردیم و آن هم نبود شبکه قرآن برای آموزش مستمر در این زمینه بود، بنابراین تصمیم به راه اندازی این مرکز گرفته شد.

امام جمعه قروه ادامه داد: باتوجه به کمبود منابع و اینکه برای حوزه توسعه فرهنگ قرآنی هزینه نمی شود و در استان هم دارالقرآن مناسبی وجود ندارد، راه اندازی چنین مرکزی برای توسعه فرهنگ قرآنی و آموزش مرتبط در این زمینه ضرورت داشت.

وی از وجود ۱۷۰۰ قرآن آموز در حوزه های مختلف در شهرستان قروه خبر داد و افزود: در حفظ قرآن تا کنون ۲ هزار قرآن آموز تربیت شده و نیاز است این شبکه تکمیل و اتصال پیدا کند در کل شهرستان و برای این کار باید زیرساخت ها فراهم باشد.

حجت الاسلام رستمی خاطرنشان کرد: اساس کارکرد مساجد وجود دارالقرآن است، باید در حفظ و قرائت و مفاهیم اخلاقی قرآن و به ویژه در حوزه تفسیر که بسیار مظلوم مانده، کار شود و در این زمینه نیازمند تبلیغ گسترده و برقراری ارتباط با مخاطبان در سطح شهرستان هستیم.

امام جمعه قروه از نامگذاری این مرکز دارالقرآن به نام طلبه شهید «علیرضا عسکری» و نیز از آموزش قرآن به کودکان ۸ سال به بالا و نوجوانان در بخش های روخوانی، روانخوانی، تجوید، صوت و لحن، حفظ، اذان، مفاهیم و تفسیر خبر داد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha