جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کتاب اندیشه سیاسی اسلام به زبان اردو

حوزه/ کتاب اندیشه سیاسی اسلام اثر مرحوم آیت الله مصباح یزدی به زبان اردو در کشور هندوستان منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، کتاب اندیشه سیاسی اسلام اثر مرحوم آیت الله مصباح یزدی به زبان اردو در کشور هندوستان منتشر شد.

بر اساس این گزارش، اثر حاضر نگاهی پیرامون نگرش اسلام به قانون و قانون‌گذاری در حیطه اندیشه‌های سیاسی آن است.

این کتاب حاصل سلسله گفت‌وگوهای نویسنده محترم در سخنرانی‌های پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران پیرامون موضوع نظریه سیاسی اسلام می‌باشد که عناوین فصل‌های بیست و سه‌گانه آن، نشان از دامنه مباحثی است که در حوزه مسایل سیاسی اسلام به آن‌ها پرداخته شده است.

در ابتدای این اثر، درباره جایگاه عناصری مانند: سیاست، آزادی، ساختار حکومت، دموکراسی و قوانین در نظام دینی بحث و در ادامه، به گونه بنیادین، تفاوت نگاه اسلام و غرب به ارزش‌ها و قوانین، ارزیابی گردیده و نگرش مادی غرب تبیین شده است.

نویسنده در پایان، مباحثی چون: ارتباط ربوبیت تشریعی با حاکمیت و قانون‌گذاری، ویژگی اسلام در حوزه سیاست و حکومت و بررسی اصل وحدت در انسانیت و تابعیت شهروندان را مطرح نموده است.

کتاب اندیشه سیاسی اسلام توسط حجت الاسلام مولانا اقبال حیدر حیدری در ۳۹۵ صفحه به زبان اردو ترجمه گردیده و انتشارات مجمع جهانی اهل بیت (علیهم السلام) با همکاری انتشارات ولایت این کتاب را در ۱۰۰۰ نسخه در کشور هندوستان منتشر نموده است.

مخاطبان محترم برای دریافت حضوری کتاب مذکور می توانند به نشانی قم ـ بلوار جمهوری اسلامی ـ نبش کوچه ۶ مجمع جهانی اهل بیت (علیهم السلام) مراجعه و یا برای دریافت غیر حضوری با شماره تماس ۰۲۵۳۲۱۳۱۳۰۷ تماس حاصل فرمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha