یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
تصاویر/ نشست خبری رونمایی از کتابخانه دیجیتال نور

حوزه/ مدیرگروه کتابخانه‌های دیجیتال مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی با بیان این که تهیه کتابخانه دیجیتال برای کاربران هدف اصلی ما بود، تاکید کرد: این کتابخانه هم اکنون روزانه بیش از ۵ هزار بازدید از سراسر جهان دارد که ۴۰ درصد بازدیدهای خارج از کشور برای کشورهای اسلامی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام سید مصطفی طباطبایی پیش از ظهر امروز در مراسم رونمایی از پایگاه کتابخانه دیجیتال نور (نسخه ۲)که در سالن جلسات این مرکز در قم برگزار شد اظهار داشت: بر اساس اطلاعات موجود بیش از ۱۰۰ هزار عنوان کتاب برای پژوهش در علوم اسلامی نیاز است.

وی ادامه داد: تهیه این حجم کتاب تا حدودی دشوار است و علاوه‌برآن نگهداری آن نیز مشکل است بر همین اساس مرکز تحقیقات کامپیوتری پایگاه نورسافت و در ادامه کتابخانه دیجیتال نور را راه‌اندازی کرد تا این کتاب‌ها به‌صورت دیجیتال در اختیار محققان قرار بگیرد.

حجت‌الاسلام طباطبایی تصریح کرد: مرکز تحقیقاتی نور با دانشگاه‌های معتبر دنیا از انگلستان و آمریکا گرفته کشورهای اروپایی و آمریکایی ارتباط داشته به‌طوری‌که این دانشگاه‌ها کتابخانه دیجیتال نور را به‌عنوان یکی از منابع به دانشجویان خودشان معرفی می‌کنند.

وی با بیان این که تهیه کتابخانه دیجیتال برای کاربران هدف اصلی ما بود، تاکید کرد: این کتابخانه هم اکنون روزانه بیش از ۵ هزار بازدید از سراسر جهان دارد که ۴۰ درصد بازدیدهای خارج از کشور برای کشورهای اسلامی هستند.

مدیرگروه کتابخانه‌های دیجیتال مرکز کامپیوتری نور تاکید کرد: بیش از ۷۰ هزار جلد کتاب تصویری و متنی در این کتابخانه وجود دارد و در نسخه جدید پایگاه به‌روزآوری خوبی صورت‌گرفته به‌عنوان‌مثال صفحه‌ای برای معرفی کتاب و نوشتن ارجاع فراهم شده است.

وی ادامه داد: بهره‌مندی از هوش مصنوعی، منابع گسترده و معتبر و دسترسی راحت‌تر از جمله امکانات این کتابخانه دیجیتال است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha