جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ دیدار روحانیون ارومیه با امام جمعه تبریز و استاندار آذربایجان غربی

حوزه/ حجت‌الاسلام و المسلمین آل‌هاشم گفت: انس با کتاب شادی و طراوتی ذاتی را در خود دارد که روح انسان را جلا و روان را پرورش می دهد و  اسلام، دین اندیشه و معرفت و پرچمدار کتاب و کتابخوانی در تمدن بشری است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، امروز در دیدار کارکنان و کتابداران آذربایجان شرقی به مناسبت گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی گفت: انس با کتاب شادی و طراوتی ذاتی را در خود دارد که روح انسان را جلا و روان را پرورش می دهد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ادامه داد: اسلام، دین اندیشه و معرفت و پرچمدار کتاب و کتابخوانی در تمدن بشری است.

امام جمعه تبریز افزود: کتابخانه های عمومی پایگاه های اجتماعی برای رجوع اقشار مختلف جامعه هستند که در این زمینه تشکیل گروه های مطالعاتی برای نقد و بررسی سیرهای مطالعاتی دوره های تاریخی و سیاسی ایران و جهان ضروری است.

وی با اشاره به اینکه کتاب به فرد یا گروه خاصی تعلق ندارد و عموم مردم باید کتابخوانی و حضور در کتابخانه را نیاز پایان ناپذیر خود بدانند، ادامه داد: در این میان همه سازمان ها و برنامه ریزان فرهنگی وظیفه دارند برای ایجاد میل و انگیزه به کتاب خوانی و تسهیل شرایط دسترسی به کتاب به ویژه کتاب خوب در جامعه گام بردارند.

امام جمعه تبریز با تاکید بر نقش افزایش سرانه مطالعه در توسعه و رشد همه جانبه کشور، گفت: ایجاد و تحکیم بنیان های تمدن نوین اسلامی و پیشرفت و تحولی که مورد نظر مقام رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است در سایه صعود همه افراد جامعه به قله کمال و ارزش های والای انسانی و اسلامی صورت خواهد گرفت و این امر زمانی محقق می شود که علم و دانش و به تبع آن کتاب به عنوان ابزار بیان و انتقال آن، جایگاه واقعی خود را در جامعه بیابد.

وی توجه ویژه رهبر انقلاب به موضوع کتاب و کتابخوانی را مورد اشاره قرار داد و افزود: با وجود پیشرفت های دیجیتالی و گسترش روزافزون شبکه ها و فضاهای مجازی هیچ چیز جای کتاب و انس با کتاب را نمی گیرد.

حجت‌ الاسلام و المسلمین آل هاشم از فعالیت کتابداران کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی در تولید محتوا برای فضای مجازی و به ویژه برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی قدردانی کرد و اظهار داشت: آنچه در مدیریت فضای مجازی به آن نیاز داریم تولید محتوای خوب برای اقشار مختلف جامعه جهت تبیین الگوی زندگی ایرانی اسلامی است تا از این طریق بتوان در مقابل تهدیدات و نفوذ غربی ایستاد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha