یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
خدری

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با اشاره به کلید واژه جهاد تبیین از سوی مقام معظم رهبری گفت: رسالت مهم امروز ما در حوزه و بسیج «جهاد تبیین» است اما متاسفانه در بسیاری از عرصه ها به خوبی عمل نمی کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام رضا خدری، ظهر امروز در نشست بصیرتی بسیج طلاب و روحانیون سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر، در حسینیه عاشقان ثارالله اظهار داشت: امروز در یک فضای جنگی قرار گرفته ایم که از آن به عنوان جنگ ترکیبی یاد می شود، بدین معنا که هم جنگ سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و هم تا حدودی هم جنگی است.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با بیان اینکه قدرت نظامی ما باعث شده تا همواره در جنگ نظامی پیروز باشیم، گفت: این نشان دهنده پیشرفت صنعت دفاعی ما است که طی چندین سال گذشته باعث شده تا بدین لحاظ تجهیزات نظامی ما ارتقای چشمگیری داشته باشد.

وی با بیان اینکه در عرصه سیاسی کشور تا حدودی موفقیت نسبی داشته ایم، ادامه داد: شرایط در دو عرصه فرهنگی و اقتصادی مناسب نیست و باید گفت در جنگ این عرصه ها موفقیتی نداشته ایم.

حجت الاسلام خدری با بیان اینکه در بعد فرهنگی طلاب، روحانیون و دانشگاهیان وظیفه بزرگی دارند، گفت: بعد فرهنگی یک بخش از جنگ است که به آن جنگ ادراکی هم می گوییم؛ مردم ما امروز روایت های شبکه های بیگانه را دنبال می کنند و این روایت ها ذهن مردم ما را تسخیر کرده است.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر افزود: در این جنگ اولین روایت مورد پذیرش بیشتری برای مخاطبان قرار می گیرد نه بهترین روایت، به همین جهت لازم است در جنگ ادراکی بهتر عمل کنیم و ما به عنوان حوزویان در این جنگ شناختی و ادراکی لازم است تلاش بیشتری داشته باشیم.

وی با اشاره به کلید واژه جهاد تبیین از سوی مقام معظم رهبری، اظهار کرد: رسالت مهم امروز ما در حوزه و بسیج «جهاد تبیین» است اما متاسفانه در بسیاری از عرصه ها به خوبی عمل نمی کنیم.

حجت الاسلام خدری بر تبیین سه موضوع منشور روحانیت، حوزه انقلابی و بیانیه گام دوم انقلاب تاکید کرد و گفت: لازم است برنامه ریزی خوبی برای این سه محور صورت گیرد و طی یکسال برنامه های متناسب اجرایی شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha