جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
رضا نوری

حوزه/ در مراسمی با حضور نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمد موسوی به‌عنوان امام‌جمعه جدید اسفراین معرفی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در مراسم تکریم و معارفه امام‌جمعه اسفراین با اشاره به نقش ویژه ائمه جمعه در جامعه، اظهار کرد: یکی از تکالیف مهم ائمه جمعه هدایتگری و راهبری فرهنگی، سیاسی، معنوی، اجتماعی و اقتصادی است.

وی افزود: بر این اساس همه نهادهای فرهنگی و مذهبی و فعالین دینی باید به امام‌جمعه نگاه کنند؛ زیرا امام‌جمعه، امام شهر و منطقه بوده و از جانب ولی امر جامعه اسلامی منصوب شده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی تصریح کرد: البته باید اشکالات و ایرادات به‌صورت محترمانه بیان شود؛ اما درمجموع لازم است همه فعالان و نهادهای فرهنگی و دینی به انگشت اشاره امام‌جمعه نگاه کنند تا فرهنگ جامعه بالنده‌تر شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: در حوزه سیاسی نیز ائمه جمعه کلیت مسیر را نگاه کرده و مراقبت می‌کنند که خدای‌ناکرده بخشی از جامعه به خطا نرود و اگر در جایی اشکال و اشتباهی دیدند مشفقانه آن را در خطبه‌ها تذکر می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: ائمه جمعه در هدایت‌های سیاسی خود مسیر کلی انقلاب و دین و نظام را بر اساس قرآن و روایات و رهنمودهای امامین انقلاب برای جامعه تبیین می‌کنند، درواقع اگر امام‌جمعه نقدی می‌کند از سر دلسوزی نظام و دین و مردم است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با اشاره به نقش حمایتی ائمه جمعه در مشکلات جامعه و استان و شهرستان، اظهار کرد: ائمه جمعه با بسیج مردم و به‌صورت جهادی به صحنه آمده تا مشکلات حل شود و تاکنون نیز همیشه دوشادوش مسئولان در راستای رفع گرفتاری و مشکلات مردم گام برداشته‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی تصریح کرد: در واقع هفت توصیه کلان مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب برای چله دوم انقلاب، بدون نقش‌آفرینی ویژه ائمه جمعه و روحانیت محقق نمی‌شود؛ ازاین‌رو باید ائمه جمعه و جماعات با اهتمام نسبت به این نقش ویژه، رسالت خود را در این زمینه به‌خوبی ایفا کنند.

گفتنی است، در این مراسم با تجلیل از خدمات حجت‌الاسلام قدیر محمدیان، حجت‌الاسلام محمد موسوی به‌عنوان امام‌جمعه جدید اسفراین معارفه شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha