جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام و المسلمین قائمی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قائمی گفت: از زمان و فرصت ها به خوبی استفاده کنید؛ شما به عنوان کسی که طلبه شده و در خانه امام زمان (عج) درس می خوانید، باید زکات دهید، زکات شما تبلیغ دین و نشر علم است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، حجت الاسلام و المسلمین علی اصغر قائمی، امروز در جمع مدیران و اساتید و طلاب مدارس علمیه استان سمنان که در سالن اجتماعات مدرسه علمیه عصمتیه سمنان برگزار شد گفت: در نامه ۳۱ نهج البلاغه آمده هرکسی یک مرتبه عمر می‌کند که هم تجربه است هم عمل؛ دنیا زمینه ای برای ابدیت است؛ فرصت ها را غنیمت بدار قبل اینکه تبدیل به غصه شود.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: یکی از اسامی قیامت یوم الحسرت است، «وَأَنذِرهُم یَومَ الحَسرَةِ إِذ قُضِیَ الأَمرُ »آنان را از روز حسرت [روز رستاخیز که برای همه مایه تأسف است‌] بترسان، در آن هنگام که همه چیز پایان می‌یابد! دیگر فرصت تمام شده راهی برای بازگشت نیست؛ آقای مطهری با توجه به چند آیه و حدیث گفته است که: انسان میوه درخت دنیاست. همه دنیا مثل یه درخت که انسان میوه آن است هرچه روی زمین برای شماست.

وی گفت: خداوند در قرآن آورده که (انسان همه هستی را برای تو و تو را برای خودم خلق کردم.) تا در دنیا هستی باید به کمال برسی، اگر به کمال نرسی بمیری، فرصت تمام شده و تا ابد ناقص هستی و هیچ توشه ای برای آخرت ندارید.

حجت الاسلام و المسلمین قائمی ادامه داد: فرصت در این دنیا تا زمانی است که چشم ما بسته نشده و به لحظه آخر نرسیده باشیم. امام علی (ع) می فرماید: ای مردم تا قبل اینکه پشیمان شوید حالا که زنده هستید در توبه باز است می توانید اصلاح کنید حالا قبل از اینکه دفتر را ببندند و قلم خشک شود برای آخرت خود توشه جمع کنید؛ خیلی ها در لحضه مرگ ناله می کنند که برگردند تا کامل شوند.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: باید باور داشته باشیم که آخرت ابدی و دنیا تمام شدنی است و برای دنیا آخرت را ضایع نکینم.

وی گفت: شما بانوان طلبه الگوی حجاب در اجتماع هستید؛ کار خوب از هرکسی خوب است از ما که طلبه هستیم خوب تر و کار بد از هر کسی بد است و از ما بد تر؛ ما طلبه ها به امام زمان(عج) نسبت داریم.

استاد حوزه علمیه قم افزود: از زمان و فرصت ها به خوبی استفاده کنید؛ شما به عنوان کسی که طلبه شده و در خانه امام زمان (عج) درس می خوانید، باید زکات دهید، زکات شما تبلیغ دین و نشر علم است.

حجت الاسلام و المسلمین قائمی گفت: در آخرت شهدا به حال عده ای غبطه می خورند، آنها افرادی هستند که مردم را محبوب خدا و خدا را محبوب مردم می‌کنند؛ شما طلبه ها می توانید کاری کنید که مقامتان از شهدا بالاتر باشد.

زکات طلبه تبلیغ دین و نشر علم است

زکات طلبه تبلیغ دین و نشر علم است

زکات طلبه تبلیغ دین و نشر علم است

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha