جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
خ

حوزه / رئیس دادگستری کاشان با تاکید بر این که مهریه‌ زیاد دختر را خوشبخت نمی کند، گفت: بیشتر خانواده‌ها به دنبال مال، ماشین و خانه داماد هستند، در حالی در مورد اخلاق و دوستان او تحقیقی انجام نمی‌دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، محسن تاج‌افروز نوش آبادی، در جمع خبرنگاران، گفت: تمامی آسیب‎‌ها متوجه وضعیت اقتصادی و یا دادگستری نمی‌شود و رسانه‌ها می‌توانند بسیاری از آسیب‌ها را کاهش دهند تا مردم احساس آرامش کنند.

وی، از تشکیل کارگروه کاهش آثار جرائم در دادگستری کاشان خبر داد و از اصحاب رسانه خواست عضو این کارگروه باشند تا از دیدگاه های آنان در کاهش جرایم بهره‌ گرفته شود.

رییس دادگستری کاشان، با اشاره تعداد زیاد پرونده‌های قضایی در این شهرستان گفت: خبرنگاران با اشاعه فرهنگ صلح و دوستی نقش موثری در کاهش این پرونده‌ها دارند.

وی، حضور دادستان و قاضی‌ها در مسجدها و گفتگو با مردم را از راهکارهای پیشگیری از جرائم بیان کرد و افزود: با توجه به شرایط کرونایی برای این مهم باید چاره‌اندیشی شود، چرا که بسیاری از مشکل‌ها را می‌توان در مسجد برای مردم بازگو کرد و راهکار ارائه داد.

رئیس دادگستری شهرستان کاشان، با انتقاد از افزایش دو برابری پرونده های قضایی کاشان، ادامه داد: برازنده دارالمومنین نیست که پرونده های قضایی آن افزایش داشته باشد.

وی، با اشاره به اینکه روند پرونده‌های خانوادگی در کاشان سیر صعودی و آمار ازدواج روند کاهشی دارد، تصریح کرد: دشمن می‌کوشد کانون خانواده‌ها را متلاشی کند.

تاج‌افروز، یکی از دلیل‌ها زیاد شدن پرونده‌های خانوادگی را دخالت های بی جا اعلام کرد و گفت: دخالت‌های بی جا موجب افزایش پرونده‌ها شده است.

وی، استفاده نامناسب از فضای مجازی را از دیگر دلیل‌های افزایش پرونده‌های خانوادگی و کلاهبرداری اینترنتی بیان کرد و افزود: اغلب مردم آنچنان که باید و شاید از بخش مثبت فضای مجازی بهره‌گیری نمی‌کنند.

رییس دادگستری کاشان، مهریه‌های زیاد را از دیگر دلایل زیاد شدن پرونده‌های خانوادگی برشمرد و اظهار کرد: مهریه زیاد، کار اقتصادی، مبادله کالا و تجارت محسوب نمی شود و دختر را خوشبخت نمی کند.

تاج‌افروز، تحقیق نکردن زوج‌ها پیش از ازدواج را از دیگر دلایل ازدیاد پروندهای خانوادگی دانست و تاکید کرد: بیشتر خانواده‌ها به دنبال مال، ماشین و خانه داماد هستند، در حالی در مورد اخلاق و دوستان او تحقیقی انجام نمی‌دهند.

وی، تعامل و نشست دادگستری با امامان جمعه و جماعت، واعظان و قشرهای فرهنگی را از راهکارهای کاهش جرائم عنوان کرد و گفت: این برنامه‌ها در دستور کار دادگستری کاشان قرار دارد.

رئیس دادگستری شهرستان کاشان، از تشکیل کارگروه فرهنگی، رفاهی و تفریحی در دادگستری این شهرستان برای کاهش جرائم خبرداد و گفت: در این کارگروه علاوه بر قضات باسابقه، اصحاب رسانه نیز حضور خواهند داشت.

برخورد قانونی و قاطعانه با اراذل و اوباش

دادستان عمومی و انقلاب کاشان نیز در این نشست با تاکید بر لزوم برخورد قانونی و قاطعانه با اراذل و اوباش، اظهارداشت: دستگاه قضا در این خصوص هیچگونه کوتاهی و مماشات ندارد و با بر هم زنندگان امنیت و آسایش مردم با جدیت برخورد خواهد کرد.

روح‌الله دهقانی آرانی، در خصوص مبارزه با مفاسد اداری نیز تصریح کرد: از سال گذشته تاکنون اقدام‌های قابل خوبی در چند دستگاه اداری انجام شده، اما صلاح دیده شد، رسانه‌ای نشود تا همه زحمت‌های دستگاه‌ها به دلیل وجود یک فرد فاسد، زیر سؤال نرود.

وی، درباره گزارش غیر واقع از سوی برخی ضابطان قضایی تصریح کرد: این موضوع یکی از عنوان‌های مجرمانه است و فرد باید شکایت کند؛ برای مراجع قضایی تفاوتی بین فرد عادی یا مامور دولت وجود ندارد و به آن هم رسیدگی می‌شود.

دهقانی آرانی در پایان از راه اندازی مرکز فضای مجازی کاشان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: توافق‌نامه‌های آن با دانشگاه کاشان در حال انجام است و گروه تخصصی نیز آماده شده و گزارش های مردم در این سامانه بارگذاری می‌شود و در اختیار مراجع قضایی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha