شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
دبیر جامعه روحانیت شیراز

حوزه/ دبیر جامعه روحانیت شیراز با اشاره به اعلام بالاترین شهریه یک طلبه فاضل درس خارج، گفت: یک طلبه درس خارج حوزه علمیه در مخارج روزانه خود مانده است چه طور می تواند قسط وام بدهد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین سید محی الدین طاهری در جلسه جامعه روحانیت شیراز که به میزبانی مدرسه علمیه منصوریه برگزار شد، با اشاره به اینکه طلاب دچار مشکلات معیشتی هستند، اظهار کرد: از جمله مشکلات مهم که طلاب با آن دست و پنجه نرم می کنند موضوع مسکن است.

وی در ادامه با تصریح اینکه بالاترین شهریه که برای طلبه فاضل درس خارج است یک میلیون و ۶۰۰ الی ۷۰۰ هزار تومان است، از این رو چه طور می تواند برای خرید مسکن ملی یک قسط وام ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی را بدهد.

به گفته دبیر جامعه روحانیت شیراز طلاب نمی توانند اقساط تسهیلات مسکن را پرداخت کنند، چراکه خرج و مخارج آنان با شهریه نمی خواند، لذا مرکز خدمات باید راهکاری برای این مورد در نظر بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری خاطرنشان کرد: دشمنان در صدد این هستند که با توطئه هایی که انجام می دهند دولت را ناکارآمد جلوه دهند، اما وظیفه ما روشنگری است.

وی در پایان با تاکید بر این که دولت سیزدهم در مسیر ولایت قدم برمی دارد، گفت: مشکلات بسیار است اما باید دولت را همراهی کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    0 1
    یک طلبه بعنوان دوره سربازی تو مدرسه ما هست ۴ میلیون میگیره .
    • IR ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
      2 0
      حقوق سربازی بر اساس سطح تحصیلات و ... توسط محل خدمت پرداخت می شود نه شهریه حوزوی. صحبت حاج آقا در مورد طلاب درس خارج در حال تحصیل است نه اشتغال به کار.
    • IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
      1 0
      بزرگوار الان 4میلیون پول من حدودا 7/500دارم واقعا کم میارم
  • IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    1 1
    یک طلبه که تازه شاغل به تحصیل فقه در درس خارج در یک مدرسه تخصصی فقه در قم شده است حدود هفتصد هزار تومان شهریه اختصاصی از مدرسه تخصصی فقه می گیرد (مزایایی مثل مسافرت متأهلی زیارتی رایگان سالیانه به مشهد، تغذیه سه نوبت رایگان، بن خرید، اردوهای فرهنگی خانوادگی و ... به عنوان جزئی از شهریه در نظر گرفته شد) شهریه استادی مراجع برای یک استاد در قم به همراه خدمات کارت مرکز خدمات برای یک استاد حوزه روی هم رفته حداقل بالای سه یا چهار میلیون تومان است. برای تبلیغ رفتن محرم و صفر فاطمیه و سه ماه تابستان و امامت جماعت و سخنرانی های هفتگی یا تقسیمی ها هم می توان روی هم رفته حداقل ماهی یک میلیون تومان در نظر گرفته بنابراین حداقل حدود ماهی پنج یا شش میلیون تومان برای طلبه شاغل به تحصیل در سال اول درس خارج که دروس سالهای قبل را تدریس می کند قابل قبول است. اساتید با سابقه و کسانی که سابقه تحصیل بیشتر دارند که درآمد شان خیلی بیشتر است بطور نمونه تمامی اساتید مدارس تخصصی فقه دارای مسکن شخصی در مناطق خوب داخل شهر قم هستند و با اتوموبیل خوب (نه پراید) به محل تدریس تشریف می آورند. برای استاد باسابقه حوزه برخی مدارس فقهی ساعتی صدهزار تومان جهت تدریس پرداخت می کنند در حالیکه این استاد در چندین مدرسه چندین درس مختلف را تدریس می کند