یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصلویر/ سیاه پوش کردن ضریح مطهر حضرت معصومه

حوزه/ محترم گفت: با بیان این که از شهر قم در روایات معصومین به عنوان محل قیام شیعیان، مقدمه سازان ظهور امام عصر (عج) و حرم اهل بیت علیهم السلام یاد شده است، گفت: یکی از علت های فضیلت شهر قم وجود مقدس حضرت معصومه (س) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، فاطمه محترم، شامگاه دوشنبه در مراسمی که به صورت مجازی در مدرسه علمیه الزهرا (س) ارومیه، برگزار شد، با بیان این که خداوند متعال به عنوان کارگردان این عالم برای هر فردی نقشی را واگذار کرده است، اظهار داشت: انسان در افعال خود مخیر است و می تواند هر آن چه را می خواهد انتخاب و عمل کند و البته ظرفیت های وجودی انسان هم در ایفای این نقش ها مؤثر است.

وی با بیان این که قرآن کریم به عنوان کتاب الهی برنامه های مدون بشری را به انسان معرفی و بیان می کند، ادامه داد: نقشه کلی راه بشریت در قرآن کریم بیان شده است و کسانی که راه صحیح را انتخاب کنند به مقصدی که خداوند مشخص کرده می رسند و افرادی که مسیرناصواب را انتخاب کنند به سوء العاقبة دچار می شوند.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی، با اشاره به این که طبق وعده خداوند متعال آینده از آن متقین است و باطل از بین خواهد رفت، گفت: مهم ترین مسئله در ایفای درست نقش در این عالم، شناخت جایگاه خودمان است و هر اندازه انسان به خود و موقعیتش در این دنیا معرفت پیدا کند همان اندازه طعم شیرین بندگی را خواهد کشید.

وی با بیان این که از شهر قم در روایات معصومین به عنوان محل قیام شیعیان، مقدمه سازان ظهور امام عصر (عج) و حرم اهل بیت علیهم السلام یاد شده است، اضافه کرد: مراد از روایتی که اهل قم را به فضیلت یاد می کنند، فقط ساکنین این شهر نیستند و چه بسا افرادی باشند که در دیگر شهرها سکونت دارند اما مصداق این روایات می باشند که آن ها را اهل رکوع و سجود، فهم عمیق دین، عبادت درست الهی و حرکت بر محوریت امام معرفی می کند، و یکی از علت های فضیلت شهر قم وجود مقدس حضرت معصومه (س) است.

محترم ادامه داد: امروز مهم ترین وظیفه ما این است که با محوریت امام، برای زمینه سازی ظهور حرکت کنیم و انقلاب اسلامی که رزمندگان و انقلابیون برای پیروزی آن از همه چیز خود گذشتند دقیقا برای این هدف به وجود آمد، فلذا اولین نقش و وظیفه ما باید در عصر حاضر تلاش برای شکل گیری اجتماع مهدوی است.

وی گفت: در جامعه باید همه به محوریت امام حرکت کنند و دین فردی به درد اسلام و جامعه نمی خورد و امروز استکبار جهانی تلاش می کند جهان را به دهکده ای تبدیل کرده و آن را مدیریت کند.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha