جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
رئیس جمهور

رئیس جمهور در صحن علنی مجلس گفت: سند تحول دولت سیزدهم با استفاده از اسناد بالادستی و سیاست های نظام آماده شده و ظرف چند روز آینده در اختیار نمایندگان قرار می گیرد تا از نقد، نظر و اصلاحیه های آنها نیز استفاده کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم رئیسی در نشست علنی امروز (سه شنبه ۲۵ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان دفاع از برنامه های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: ۸۳ روز قبل در مجلس شورای اسلامی و از همین تریبون در محضر نمایندگان ملت برای رأی اعتماد به کابینه مسائلی را مطرح کردم و با امید به اینکه کشور با تلاش دولت و همکاری مجلس بتواند از مشکلات عبور کند و امروز بعد از ۸۳ روز از اعتماد نمایندگان بیش از هر زمان دیگری امیدوارترم.

وی افزود: امروز به حل مشکلات، باز شدن گره ها با دعای خیر مردم، خانواده شهدا، رهنمودهای رهبری و در جهت رفع دغدغه های ملت و نمایندگان، امیدوارم و احساس می کنم، بارقه هایی از گشایش وجود دارد، همانطور که در مسیر واکسیناسیون در مسیر تأمین ۱۰۰ میلیون دز واکسن گام برداشتیم و با تامین داروهای مورد نیاز شرایط متفاوتی نسبت به قبل رقم خورد، می توانیم به حل مشکلات امیدوار باشیم.

رئیس جمهور تصریح کرد: قبل از تشکیل دولت سیزدهم، سخن از کیفیت پرداخت حقوق و چگونگی آن برای کارمندان بود که از کدام منبع باید انجام شود و نگرانی هایی برای آن وجود داشت، اما امروز با گذشت ۸۳ روز، بدون استقراض از منابع، حقوق و دستمزدها در زمان خود پرداخت شد و فروش نفت در شرایط مساعدی قرار دارد و آنچه که از پرداخت ها دولت باید انجام دهد، انجام شد.

وی با اشاره به وضعیت فروش نفت در گذشته گفت: موضوع فروش نفت و افزایش درآمدهای نفتی با موفقیت انجام شده و دنبال می شود و همینطور افزایش منابع مالی و ارزی و ریالی بحمدالله صورت می گیرد و اینها پشتوانه هایی است که می شود گام های خوبی برای مسائل اقتصادی کشور باشد.

رئیسی خاطرنشان کرد: نمایندگان توجه کنند، من سربسته عرض می کنم با اقداماتی که همین روزها صورت گرفت، ما نسبت به منابع مان و تامین کالاهای اساسی بسیاری از نگرانی ها را مرتفع کردیم و نگرانی های گذشته را نداریم و به شما نمایندگان ملت عرض می کنم بحمدالله در مورد کالاهای اساسی نگران ذخایر نیستیم.

رئیس جمهور افزود: موضوع ایجاد مسکن و اشتغال کلید خورده است، قانونی که شما برای تشکیل شورای عالی مسکن تصویب کردید، در همین روزهای ابتدایی تشکیل شده و تقسیم کار شد و کلید زده شد، در بسیاری از شهرستان ها تامین زمین و پیگیری در حال انجام است. در موضوع اشتغال، شورای عالی اشتغال تشکیل شده و تقسیم کار صورت گرفته است و برنامه مشخصی برای آن تدوین شده و در مسیر اجرا قرار گرفته است.

وی افزود: نسبت به فعال کردن تعامل بین المللی به ویژه با اولویت دیپلماسی با همسایگان کار دنبال می شود به نحوی که وضعیت و شرایط کاملا نشان می دهد امروز مسئله تعامل بین المللی با شرق و غرب فرق نمی کند و تمام کشورهایی که بخواهند با جمهوری اسلامی ایران روابطی براساس تعامل طرفین و حفظ احترام به جمهوری اسلامی ایران، عزت، حکمت و مصلحت داشته باشند، از حالت انفعال خارج و به حالت فعال بازگشته است.

رئیسی تاکید کرد: برخی از مسائلی که دغدغه نمایندگان بود به ویژه در بعضی مناطق مانند خوزستان، موضوع هفت تپه که من در دولت گذشته در جایگاه رئیس قوه قضائیه چندین بار با دولتمردان پیرامون این موضوع صحبت کردم که مسئله حل شود و آنها گفتند با کدام بودجه و امکانات؟ مگر ممکن است؟ اما در این مدت شاهد بودید که این مسئله را خداوند تفضل کرد در مدت کوتاهی حل شد. مسئله عدم پرداخت حقوق کارگران و معوقات آنها، سامانی پیدا کرد و موضوعات از این دست پیش روی دولت بود.

وی تصریح کرد: بسیاری از مواردی که امروز در دست اقدام است و گزارشات آن خدمت نمایندگان باید ارائه شود و مردم هم از آن مطلع باشند، منتهی قرارمان آن است با فعل ماضی با مردم سخن بگوییم نه با فعل مضارع، بگوییم کارهایی که شده است نه کارهایی که می شود، چرا که برنامه هایی که می شود؛ بسیار است و ارتباط با نمایندگان را به این میزان کافی نمی دانیم، بهتر می دانیم نمایندگان بیشتر در جریان مسائل قرار گیرد، کما اینکه به دوستان و همکاران در دولت نیز گفته ام.

رئیس جمهور دولت سیزدهم یادآور شد: البته ما نشست های صبح پنجشنبه با نمایندگان را داریم و با نمایندگان استان ها می نشینیم و دغدغه هایی را که مطرح می کنند، بررسی می شود، ضمن اینکه در این جلسات به هیچ عنوان ندیدیم که نمایندگان کلمه ای نسبت به خودشان و مسائل شخصی مطرح کنند و آنچه مطرح شده فقط دغدغه های مردم و مشکلات حوزه انتخابیه بوده و در آنجا سازوکارهایی نیز جهت تحقق آنها فراهم می شود.

وی افزود: در جلسات استانی که قریب به یک سوم استان های کشور را در این ۸۳ روز به آنها سفر کرده ام، قبل از اینکه تریبون در اختیار وزرا قرار گیرد، در اختیار نمایندگان منطقه است تا سخنان مردم را مطرح کنند، اما من این را کافی نمی دانم و به نظر می رسد که لازم است نشستی با نمایندگان داشته باشیم و خودم نیز در خدمت آنها باشم، بنابراین هفته بعد از هفته آینده که ظاهرا برنامه سرکشی به حوزه انتخابیه دارند، جلسه ای در اسرع وقت با حضور برادر مجاهدم آقای دکتر قالیباف ریاست مجلس شورای اسلامی و حضور وزرا نشست دولت و مجلس داشته باشیم.

رئیسی خاطرنشان کرد: در این جلسه مسائلی که احیاناً نتوانسته اند در نشست های استانی مطرح کنند، بررسی می شود و ما باید به صورت متناوب این نشست ها را داشته باشیم که امروز پیشرفت کشور نیازمند همکاری، همراهی و همدلی بین دولت و مجلس است و همه مسائل اینگونه پیش خواهد رفت.

وی افزود: مردم عزیزمان؛ بدانید اگر کاری در این کشور پیش می رود با کمک همگان است، اگر امروز امیدواری پیدا کرده ایم، امیدواری مردم به مجلس و دولت، دولتمردان و همه مسئولان باید روز به روز افزوده شود و در بین مردم عینیت یابد که آنچه خواستند، محقق شده و این عمل در گرو همکاری و همراهی همه بخش ها به ویژه دولت و مجلس است و این را به عنوان نشست مستمر بین دولت و مجلس باید دنبال کرد که دغدغه نمایندگان مجلس درخصوص حوزه های انتخابیه و مسائل مردم و اگر احیاناً پیشنهاداتی برای دولت دارند، دنبال شود.

رئیس جمهوری تاکید کرد: سفر به استان ها برای من بسیار مغتنم است، علی رغم همه حرف هایی که بعضاً در گوشه و کنار زده می شود، مغتنم از این حیث که اول کار دولت ما در جریان نه فقط در سطح ملی بلکه ۶ روز در سطح ملی و حداقل یک روز برای استان ها باید گذاشت که ما از نزدیک با مسائل پروژه های نیمه تمام و مشکلات مردم در مناطق مختلف بیشتر آشنا شویم. مدیران ما حس بیشتری پیدا کنند و کار را با حساسیت بیشتری پیگیری کنند که ان شالله اگر عمری باقی بود در دور دوم سفرها پیگیری آنچه گفته شد و آنچه تصویب شد خواهیم بود تا بتواند به مرحله اجرا برسد.

وی در رابطه با موضوع معرفی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش ادامه داد: من ابتدا عرض کنم چون برخی از نمایندگان در فرمایشاتشان در رسانه ها در رابطه با زمان معرفی وزیر پیشنهادی مطرح کردند باید به این نکته اشاره کنم که ما اول مهر را داشتیم و باید آغاز کار مدارس در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ را داشته باشیم، از طرف دیگر مسئله تعطیلی مدارس که مدت طولانی بود، باید برنامه ریزی جامعی می شد، سپس باید آموزش مجازی و حضوری تثبیت می شد که این کار انجام شد.

رئیسی افزود: از همین تریبون قول دادم که شورای عالی آموزش و پرورش را اهمیت داده و در آن شرکت خواهم کرد. بعد از ۱۰ سال اولین جلسه این شورا را تشکیل دادیم و با حضور مدیران آموزش و پرورش، مسائل اصلی را مرور کردیم. همچنین ستاد اجرای سند تحول در دولت با مدیریت معاون اول تشکیل شد، چون وزیر آموزش و پرورش مدیریت این وزارتخانه را برعهده دارد اما در برخی از مواد این سند، تمام دستگاه های دولتی باید کمک کنند تا تحقق یابد، لذا نیازمند است یک سهم بیشتری از همکاری با وزارتخانه داشته باشد، بنابراین در این جلسه مطرح شد تا بتوانیم به شورای عالی و آموزش و پرورش کمک کنیم.

وی تاکید کرد: موضوع رتبه بندی معلمان که دغدغه بحق عزیزان معلم بود با همکاری مجلس در این مدت دنبال شد که امیدواریم به نتیجه قطعی هم برسد که ما هم ارتقای منزلت، شأن و جایگاه و کیفیت کار آنها و هم معیشتشان را دنبال کنیم، بنابراین حتما در دستور کار دولت و مجلس بوده و دنبال می شود.

رئیس جمهور یادآور شد: اقداماتی که باید در این مدت انجام شود که جا دارد من صمیمانه از خانواده آموزش و پرورش و از همه خانواده های کشور تشکر کنم برای بازگشایی مدارس و همکاری که با ما دراین زمینه داشتند. همچنین با مسئله واکسیناسیون شرایط به نحوی فراهم شد که بتوان مدارس و دانشگاه ها را و مراکز علمی و کسب و کارها را فعال کرد و بعد از ۸۳ روز کار دولت، فضا در حال عادی شدن است که هم رونق کسب و کارها و هم مسئله بازگشایی مراکز علمی و فرهنگی، اگر رعایت ها بیشتر شود، این فعالیت ها برتر و بیشتر خواهد شد.

رئیسی با بیان اینکه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در مهلت قانونی به مجلس معرفی شد، ادامه داد: ۸۳ روز پیش نیز پشت این تریبون مقدس درباره فرآیند انتخاب وزرا توضیح دادم. شایستگی، محور انتخاب وزرا است و رفاقت، قرابت و فشارهای برخی رسانه‌ها هیچ کدام موجب معرفی فرد نمی‌شود.

وی با بیان اینکه دولت‌های سه دهه گذشته را با دولت کنونی مقایسه کنید تا مشخص شود روابط و رفاقت چه نقشی در معرفی مسئولان داشته است، با طرح این پرسش که در حال حاضر نزدیکان در چه جایگاه و مسئولیتی قرار دارند، ادامه داد: از نهاد ریاست جمهوری تا سایر حوزه‌ها حساسیت و محور شایستگی بوده است چرا که این محور را به عدالت نزدیک‌تر می‌دانیم و بهترین روش است.

رئیس جمهور اضافه کرد: هر چند حدود ۲۰ نفر برای وزارت آموزش و پرورش مطرح بودند اما این افراد در کارگروه‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفتند.

رئیسی با اشاره به حساسیت نمایندگان، فرهنگیان و دولت نسبت به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش ادامه داد: فسادستیزی، روحیه تعاملی، کارآمدی و روحیه تحولی از جمله شرایطی بود که برای وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش باید محقق می‌شد. این شرایط ویژگی‌هایی است که همه همکاران ما در دولت باید به صورت مستمر آن را دارا باشند نه اینکه تنها در دوره رأی اعتماد دارای این ویژگی‌ها باشند و این شرایط هر ساله ارزیابی می‌شود.

وی با بیان اینکه با بررسی کارگروه‌های مذکور آقای فیاضی به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش معرفی شد، ادامه داد: من نیز با ایشان صحبت و مصاحبه داشتم، همچنین دوستان مورد اعتماد نیز صلاحیت ایشان را مورد بررسی قرار دادند. وزرای پیشین آموزش و پرورش نیز اعلام کردند که دکتر فیاضی فرد باصلاحیتی است.

رئیس جمهور تصریح کرد: ممکن است افرادی از اقوام و خویشان باشند اما دستاوردهای خودشان نیز در زندگی مورد توجه است به همان میزان که مسئولیت دادن به افراد توصیه شده، بی‌عدالتی است، بی‌توجهی به دستاوردهای زندگی افراد نیز بی‌عدالتی محسوب می‌شود.

رئیسی با بیان اینکه باید به دستاوردهای علمی و صلاحیتی افراد توجه کرد، ادامه داد: توصیه افراد به هیچ عنوان در معرفی وزرا و مسئولیت دادن تأثیرگذار نبوده هر چند افراد زیادی در سایت‌ها و نوشته‌ها معرفی شدند اما همخوانی ویژگی‌های افراد با شاخص‌ها، نکته مهم بود.

وی با اشاره به اینکه تا صلاحیت افراد برای من حجت نمی‌شد آنها را معرفی نمی‌کردم، ادامه داد: یقین بدانید اگر همه افراد جمع شوند من کسی را که به یقین نسبت به صلاحیتش نرسیده باشم، معرفی نمی‌کنم برای هر مسئولی حتما باید حجت داشته باشم و شایستگی وی احراز شده باشد البته مجلس نیز جایگاه قانونی خود را دارد و تصمیم با مجلس است.

رئیس جمهور با بیان اینکه فیاضی کلاس، مدرسه، تعلیم و معلم را می‌شناسد، افزود: وی سال‌ها معلم آموزشی و معلم پرورشی بوده و با محتوای درسی آشنا است. همچنین بسته‌های یادگیری، فیلم‌های آموزشی و ... را می‌شناسد.

رئیسی با بیان اینکه وی در تدوین بسته‌های یادگیری مباشرت داشته، اضافه کرد: فیاضی در ستاد آموزش و پرورش، مدیرکل بوده و با زیرساخت‌های مربوط به نوسازی در آموزش و پرورش آشنایی دارد، از سوی دیگر شناخت آموزش مجازی یکی دیگر از ویژگی‌های ایشان است، در سال ۹۸ ایشان سامانه رشد را طراحی کرده است.

وی با اشاره به آشنایی فیاضی با انتشارات، چاپ و کتاب ادامه داد: هیچ یک از افراد مطرح برای وزارت آموزش و پرورش شناختشان نسبت به این وزارتخانه از آقای فیاضی بیشتر نبود. چهره‌های شاخصی در مجلس داریم که با آموزش و پرورش آشنایی دارند، در بخش‌های دیگر نیز افرادی وجود دارند.

رئیس جمهور با بیان اینکه داشتن برنامه یکی از مهمترین مسائل مربوط به وزارت آموزش و پرورش است، تصریح کرد: فیاضی برنامه قابل دفاع دارد و بر اساس نظر کارشناسان این برنامه‌ها با سیاست‌های کلی، سند تحول بنیادین و اسناد بالادستی منطبق است.

رئیسی با بیان اینکه فیاضی تحول‌گرا است، ادامه داد: هر چند برخی افراد دیگر نیز دارای مدارک، سوابق و مدارج هستند، اما احراز روحیه تحول‌گرایی از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش روحیه تحول‌خواهی دارد

رئیسی در ادامه با بیان اینکه روحیه تحولی بسیار برای ما مهم است، عنوان کرد: فرهنگیان از وضع موجود گله مندند اما امیدواری هایی نیز ایجاد شده که انتظارات را بالا می برد و البته به حق است. وزیر پیشنهادی روحیه تحولی دارد و در کنار آن روحیه تعامل و همکاری با بخش ها را نیز دارد.

رئیس قوه مجریه در ادامه با بیان اینکه فیاضی علاوه بر تدین و تقوا به عنوان شرایط کلی، با حوزه های مختلف آموزش، پرورش، سازوکار دستگاه آموزش و پرورش و سند تحول آشنایی داشته و این آشنایی در حد حرف نیست، بلکه قابل اجرا است و این تحول در آموزش و پرورش باید اتفاق بیفتد.

وی در ادامه با اشاره به بررسی بیش از ۲۰ نفر برای معرفی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش بیان کرد: رزومه های خوبی از سوی بسیاری از آنها ارائه شد و مدیران کل و معاونانی در بین آنها بودند اما از آنجایی که به دنبال تحول هستیم در جریان بررسی صلاحیت ها، روحیه انقلابی وی برای ما محرز و مواضع و کارهای او را دیدیم.

رئیسی ادامه داد: فیاضی ۲۵ پژوهش قابل قبول در حوزه و دانشگاه، آموزش و پرورش، حوزه، مدرسه، مهندسی، علمی و دانش پایه داشت همچنین با بررسی دغدغه شما نمایندگان در حوزه آموزش و پرورش متوجه شدیم فیاضی می تواند این مسائل را با روحیه جوانی و تحول خواهی که دارد پیگیری کند و معتقدیم تحول باید در مدرسه رخ دهد تا مردم آن را ببینند، لذا اگر تحول به کف مدرسه نیاید، در جاهای دیگر نیز تحول را نخواهیم دید.

سند تحول دولت سیزدهم در حال نهایی شدن است

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به دقت لازم صورت گرفته درباره معرفی فیاضی، یادآور شد: ما به نظر تعیین کننده نمایندگان احترام می گذاریم.

وی در ادامه با اشاره به تصمیم دولت برای ایجاد تحول در کشور نیز بیان کرد: کار دولت آغاز شده و ما برای آن برنامه داریم و من از همین تریبون قول دادم برنامه کوتاه مدتی برای موضوعات داشته باشم و نمایندگان را در جریان بگذارم که در همین راستا سند تحول دولت سیزدهم با استفاده از اسناد بالادستی و سیاست های نظام آماده شده و ظرف چند روز آینده در اختیار نمایندگان قرار می گیرد تا از نقد، نظر و اصلاحیه های آنها نیز استفاده کنیم.

رئیسی در ادامه با اشاره به تأکید دولت برای برقراری ارتباط با نمایندگان، بیان کرد: نکات لازم از سوی نمایندگان به وزرا یا شخص بنده از طریق معاون پارلمانی و یا طرق دیگر مثل رئیس مجلس، هیأت رئیسه و رؤسای کمیسیون ها منتقل می شود و تلاش داریم درباره موضوعات حساس هرچه سریع تر در جریان امور قرار بگیریم تا به دغدغه های مردم رسیدگی شده و گره گشایی شود.

رئیس دستگاه اجرایی کشور همچنین به پیگیری ها جهت تشکیل کارگروه ها و کمیسیون های مشترک میان مجلس و دولت اشاره و عنوان کرد: امروز موضوع ما ارتباط یک نماینده با وزیر نیست بلکه موضوع مهم امیدواری مردم است که ایجاد شده و باید آن را ارتقا دهیم و سرمایه اجتماعی را افزون کنیم. امروز مسأله در حد یک فرد یا بخش نیست بلکه در سطح نظام و کشور است و باید در برابر آنچه مردم را روز به روز ناامید می کند پاسخگو باشیم و به موقع عمل کنیم تا دشمن نتواند به اهداف خود دست پیدا کند.

وی ادامه داد: بزرگانی مانند حاج قاسم سلیمانی را داریم که روحیه «ما می‌توانیم» داشته‌اند، سوابق و تجربیات نشان می‌دهد با ما می‌توانیم و همکاری بین دولت و مجلس، مسائل و مشکلات برطرف و زندگی مردم روز به روز رونق پیدا می‌کند.

رئیس جمهور با بیان اینکه برای من حضور مجدد در میان نمایندگان بعد از ۸۳ روز توفیق محسوب می‌شود، گفت: در تقدیم لایحه بودجه ۱۴۰۱ در جمع نمایندگان حاضر می‌شوم، نمایندگان بارها در نطق‌های خود خواستار تحول در ساختار بودجه بوده‌اند. بودجه سال آینده با تعامل بین مجلس و دولت تدوین می‌شود و در حال حاضر روسای کمیسیون‌های دولت با روسای کمیسیون‌های مجلس مانند کمیسیون اقتصادی و کمیسیون برنامه و بودجه نشست‌های مشترکی دارند.

رئیسی با اشاره به اینکه قصد داریم مجلس در خصوص تدوین لایحه بودجه ۱۴۰۱ مطلع باشد و بداند چه کارهایی قرار است انجام شود، ادامه داد: امیدوارم آنچه که من به عنوان خدمتگزار مردم و شما به عنوان نماینده امین مردم انجام می‌دهید مورد رضای خداوند و در جهت گره‌گشایی از زندگی مردم و در راستای بازگشت آرامش مردم، بازار سرمایه و بازار باشد. این موارد به اقداماتی نیاز دارد که بخشی از آنها انجام شده و برخی دیگر در حال انجام است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: امیدوارم به زودی و قبل از پایان سال در تمامی استان‌ها حاضر و از نزدیک در خدمت مردم و نمایندگان باشم و مسائل مردم را دنبال کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مهرداد خدیر IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
    76 0
    مجلس شورای اسلامی به دومین وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش هم رأی اعتماد نداد و مسعود فیاضی مانند حسین باغ‌گلی به کابینه ابراهیم رییسی راه نیافت. نام حسین باغ‌گلی را احتمالاً فراموش کرده بودید. نام مسعود فیاضی را هم فراموش خواهید کرد. چون این دومی نه سابقۀ معلمی دارد، نه تدریس در مدارس دولتی و نه حتی یک‌روز مدیر مدرسه بوده است! قبلی حداقل تجربه مدیریت مهد کودک داشت. چنین کسی را اما آقای رییسی به‌عنوان وزیر آموزش و پرورش معرفی کرد تا جای دکتر غلامحسین شکوهی‌، شهید محمدعلی رجایی و شهید محمدجواد باهنر بنشیند! چگونه است که در سال‌های اول انقلاب آدم‌هایی در آن حد داشتیم و بعداز 43 سال و این‌همه گزینش و از بین 880 هزار و 514 نیروی آموزش و پرورش که 83 درصد آنان به معلمی اشتغال دارند، آقای رییسی یکی را شایستۀ وزارت پیدا نکرده و فردی با لیسانس عمران و ادامۀ تحصیل در فقه و اصول را معرفی کرد و توقع داشت به صرف ادعای اجرای سند تحول رأی بیاورد؟ به هر صورت نمایندگان با هر پشتوانۀ اجتماعی اهل حساب و کتاب‌اند و می‌دانند که وزارتخانه‌ای با این حجم را نمی‌توان به فردی سپرد که مدیر مدرسه دولتی هم نبوده است! این‌که 140 نمایندۀ همین مجلس به مسعود فیاضی رأی اعتماد نداده‌اند جای تعجب ندارد. این‌که 115 نفر به او که واجد کمترین شرایط هم نبوده رأی دادند، موجب شگفتی است. معرفی وزیر از بیرون جامعۀ فرهنگیان توهین یا بی‌اعتنایی یا بدگمانی به صدها هزار معلم و مدیر و ناظم و کارمند دفتری است و آقای رییسی چرا ناخواسته این‌کار را انجام می‌دهد؟ اصلاً چرا به‌صورت میدانی و انقلابی و جهادی به یک مدرسه نمی‌رود و نظر 4 تا معلم را نمی‌پرسد؟ به سفر استانی هم نیاز نیست. در همین تهران یک‌روز سر راه به یک مدرسه برود و نظر مدیران و معلمانِ از فیلتر رد شده را بپرسد تا دریابد این گزینه‌ها چقدر پرت بوده‌اند. واقعاً اُفت ندارد برای مدیریت وزارتخانه‌ای چنین کلیدی که وزیران آن، رییس‌جمهوری و نخست‌وزیر شدند، چنین افرادی پیشنهاد می‌شوند؟ پیدا کردن مدیر یا معلمی برای وزارت دشوار نیست. راستی اگر واقعاً هیچ‌یک از این 880 هزار نفر روحیه انقلابی ندارند، پس این‌همه سال چگونه گزینش شده‌اند و مهم‌تر این‌که چگونه تربیت یک نسل و 13 میلیون کودک و نوجوان‌مان را به آنان سپرده‌ایم؟!
  • سيد IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    2 0
    شد صورت خلق سرخ از سيلي تان كو تجربه؟ كو مدرك تحصيلي تان؟ اين دولت انقلاب اسلامي ماست نه دولت انقلاب فاميلي تان! عليرضا قزوه