پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حضرت معصومه(س)

عضو خبرگان رهبری گفت: از جمله برکات حضرت فاطمه معصومه(س) برای قم و اهالی آن، نشر و صدور علوم و فرهنگ اسلامی از این شهر مقدس به سرتاسر دنیاست.

حجت الاسلام و المسلمین سید رحیم توکل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن تسلیت سالروز وفات شهادت گونه حضرت معصومه(س) ابراز داشت: در طول قرن های متمادی، بزرگان بسیاری از علما و محدثین و مراجع در این شهر و زیر سایه حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) زندگی کرده اند که همه این بزرگواران همچون پروانه ای گرد شمع این بانوی دو عالم قرار داشته اند.


وی افزود: حتی در تاریخ داریم که برخی از یاران و اصحاب امام رضا(ع)، امام جواد(ع) و امام هادی(ع) در اطراف قبر مطهر حضرت معصومه(س) مدفون شده اند و این نشان می دهد که این حرم دارای چه جایگاه رفیعی در نزد شیعیان و محبین اهل بیت(ع) است.


استاد اخلاق حوزه علمیه قم همچنین گفت: در دوره معاصر نیز بزرگانی همچون مرحوم آیات عظام بروجردی، گلپایگانی، حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری، زیر سایه لطف حضرت فاطمه معصومه(س) در قم زندگی کرده و به مدارج عالی علمی و اخلاقی و تقوایی دست یافته اند و به طور خاص، شخصیت بزرگی چون حضرت امام خمینی(ره) توانست تحولات عظیمی را در دنیا به واسطه نهضت و انقلاب اسلامی رقم بزند.


وی خاطرنشان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، شهر مقدس قم به عنوان کانون انقلاب و مهد تشیع در جهان شناخته شده و اینکه امروز می بینیم از قم، علوم و معارف و فرهنگ اسلام به سرتاسر دنیا منتشر می شود، همه از برکات حضرت معصومه(س) است.


عضو خبرگان رهبری همچنین بیان داشت: درباره اهمیت و فضیلت شهر مقدس قم توجه به همین حدیث معروف از امام صادق(ع) ما را بس است که فرمودند: "آگاه باشید که برای خدا حرمی هست و آن مکه است و برای پیامبر خدا حرمی است و آن مدینه است، و برای امیرمؤمنان(ع) حرمی است و آن کوفه است. آگاه باشید که حرم من و فرزندانم بعد از من، قم است. آگاه باشید که قم کوفه کوچک ماست. آگاه باشید که برای بهشت هشت در است، سه تای آنها به سوی قم است. بانویی از فرزندان من، به نام فاطمه، دختر موسی(ع)، در آنجا رحلت می کند که با شفاعت او همه شیعیان ما وارد بهشت می شوند".

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha