شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
پروین جهانی

حوزه/ جهانی گفت: حضرت معصومه(س) از لحاظ علمی، معنوی و ولایت مداری شبیه ترین فرد زمان خود، به حضرت زهرا(س) هستند .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، پروین جهانی، امروز در مراسمی که به مناسبت سالروز وفات کریمه اهل بیت (س) در مدرسه علمیه ریحانة الرسول(س) ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: حضرت معصومه (سلام‌الله‌علیها) از جنبه علمی، معنوی، ولایت‌مداری، عمر کوتاه و ... شباهت‌های بسیاری با مادرشان حضرت فاطمه (سلام‌الله‌علیها) داشتند.

وی با بیان روایتی از امام صادق (ع) در فضیلت شهر قم و حضرت معصومه (س)، گفت: بر اساس روایت حضرت امام صادق علیه السلام شهر مقدس قم حرم اهل بیت (ع) معرفی شده است و حضرت در آن روایت از دفن حضرت معصومه در این شهر خبر داده و بهشت را بر زائر ایشان که با شناخت به مقام واقعی حضرت به زیارت ایشان برود، واجب دانسته است.

مدیر مدرسه علمیه ریحانة الرسول(س) ارومیه افزود: حضرت معصومه (سلام‌الله‌علیها) تربیت شده‌ دو امام معصوم؛ حضرت موسی کاظم(ع) و امام رضا (ع) و صاحب عصمت صغری بود.

وی با اشاره به ولایت مداری حضرت معصومه (س) و داشتن مقام شفاعت، بیان کرد: حضرت معصومه (س) در دفاع از ولایت و امام زمان خودشان از تمام امکانات موجود استفاده کردند و به همین دلیل عزم سفر کردند که مهاجرا الی الله محسوب می شدند و در راه ولایت هم از دنیا رفتند.

این مراسم با مداحی و سینه زنی به پایان رسید.

حضرت معصومه(س) شبیه ترین افراد به حضرت زهرا(س) هستند

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha