جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 990827
۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۹
سفر رئیس جمهور

معاون اجرایی رئیس جمهور از سفر رئیس جمهور و هیئت همراه، پایان این هفته به زنجان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، سیدصولت مرتضوی با اشاره به جلسه هماهنگی سفر رئیس جمهور به زنجان که به ریاست معاون اول برگزار شد، گفت: پس از هماهنگی با ۲۵ دستگاه مختلف برنامه‌ها این سفر به تصویب رسید که بخشی از آن‌ها از پیش تعیین شده و بخشی سرزده خواهد بود.

وی اظهار کرد: برنامه‌ها در حوزه‌های زیربنایی مثل صنعت و معدن، بهداشت و درمان، برنامه‌های فرهنگی و آموزشی و در حوزه‌های آب، خاک و کشاورزی و همچنین اشتغال خواهد بود.

معاون اجرایی رئیس جمهور مصوبات این سفر را چند دسته اعلام کرد و گفت: بخشی، پروژه‌های نیمه تمام است که نیاز به تامین و تزریق منابع دارد و در این گونه موارد تلاش می‌شود ظرف دو الی سه سال پروژه‌ها با در نظر گرفتن در بودجه ۱۴۰۰، ۱۴۰۱، ۱۴۰۲ و بعضا ۱۴۰۳ تامین اعتبار شود.

مرتضوی ادامه داد: برخی دیگر پروژه‌های اشتغالزایی و صنعتی بزرگ است که نیاز به منابع بانکی دارد که در همین راستا با بانک‌های عامل به توافق رسیدیم که برای صنعتی درشت مقیاس تسهیلات موردنظر تامین شود.

وی افزود: در بخش اشتغال‌های کوچک و زودبازده هم ستاد اجرایی فرمان حضرت امام، کمیته امداد، بنیاد مستضعفان و بنیاد کارآفرینی امید برنامه ریزی می کنند.

معاون اجرایی رئیس جمهور در خصوص حوزه مسکن که به حوزه شهری و روستایی تفکیک شده است گفت: در بخش مسکن شهری عمدتا بخش خصوصی به همراه وزارت راه و شهرسازی عهده دار خواهند بود و در بخش مسکن روستایی هم بنیاد مسکن و نهادهای امدادی مثل کمیته امداد و ستاد اجرایی فرمان امام کار را در دست خواهند گرفت.

انتهای پیام

منبع: صدا و سیما

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha