دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مدرسه علمیه امام خمینی (ره) ارومیه

حوزه/ در نشست علمی مدرسه علمیه امام خمینی (ره) ارومیه، نقش جوانان انقلابی در جهاد فرهنگی با تکیه بر بیانیه گام دوم انقلاب بررسی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، نشست علمی "نقش جوانان انقلابی در مدیریت جهادفرهنگی از دیدگاه مقام معظم رهبری با رویکرد بیانیه گام دوم"، امروز در مدرسه علمیه امام خمینی (ره) ارومیه، برگزار شد.

در این نشست، امیرحسین رحیمی از طلاب مدرسه علمیه امام خمینی (ره) ارومیه به عنوان ارائه دهند مقاله "نقش جوانان انقلابی در مدیریت جهادفرهنگی از دیدگاه مقام معظم رهبری با رویکرد بیانیه گام دوم" به نقش جوانان در پیروزی و استمرار انقلاب اسلامی اشاره و یکی از عوامل مؤفقیت کشور را حضور جوان در عرصه دانست و اظهار داشت: ریشه بسیاری از مشکلات جامعه ، اعتماد نکردن به جوانان و عدم اجرای درست فرهنگ دینی و علوی است که رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم به عنوان یکی از ضرورت ها بدان اشاره می کنند.

وی با بیان این که به جز در اوائل انقلاب و دوران دفاع مقدس آن گونه که باید از ظرفیت جوانان استفاده نشده است، گفت: مقام معظم رهبری در سخنرانی های متعددی به لزوم جهاد فرهنگی برای مقابله با تهاجمات نرم و فرهنگی دشمن اشاره می کنند و این امر ممکن نمی شود مگر با همت جوانان انقلابی و باید منویات رهبر انقلاب در این مورد اجرا شود.

در ادامه جلسه، حجت الاسلام اکبر رضوی معاون پژوهش مدرسه علمیه امام خمینی (ره) ارومیه گفت: هدف از این نشست های علمی، آشنایی طلاب با روش های ارائه پایان نامه و مقاله، و نیازهای ضروری روز نظام مقدس اسلامی است و لذا انتظار این بود که آن چه که به عنوان موضوع طرح شده بود، ارائه کننده مقاله به درسی به آن ها، از جمله پرداختن به مبانی قرآنی و روایی فرهنگ اسلامی، اشاره و تبیین کند.

حجت الاسلام روح الله سروری از منتقدین نشست با بیان این که آن چه صاحب مقاله به عنوان " تنها راه مقابله با تهاجمات فرهنگی دشمن، کار فرهنگی است" بیان کرد، کلی گویی است و صحیح نمی باشد و حال آن که دشمن در عرصه های مختلف از جمله اقتصاد، سیاست، سایبری و ... به بنیادهای کشور حمله کرده است، ضمن آن که لازم بود راه های مقابله درست با تهاجم نرم دشمن به خوبی تبیین شود.

حجت الاسلام رضا میرزاجانی، دبیر این نشست علمی، هم با تصریح بر این که ارائه کننده یک بحث باید به قدری بدان مسلط باشد که بتواند سوالات مخاطبین را جواب داده و آن ها را اقناع کند و این مقاله و ارائه، بیش از آن که تحلیلی باشد صرفا جمع بندی بیانات رهبر انقلاب در موضوع مطروحه بود و البته یک جمع بندی بسیار عالی است و قابل استفاده برای همه طلاب است.

امیر حسین رحیمی ارائه کننده مقاله در پایان با بیان این که این ارائه بیشتر ناظر به بیانات رهبر انقلاب در مورد جوان انقلابی و جهاد فرهنگی بود، گفت: این که تنها راه مقابله با تهاجمات دشمن را صرفا جهاد فرهنگی بیان می کنیم این است که، همه بخش هایی که دشمن بدان ها حمله کرده است ریشه در این مسئله دارد و اگر ما بتوانیم بنیه های دفاعی و جهادی فرهنگ ناب اسلامی و علوی را تقویت کنیم در عرصه های سیاسی، اقتصادی و ... نیز مقابل دشمن پیروز خواهیم شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha