دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن زمانی

حوزه/ حوزه انقلابی حوزه ای است که در عرصه های جهانی نقش آفرین باشد و در این رابطه نیز طلابی را تربیت کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،‌ حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن زمانی در دومین روز از اجلاسیه مدیران حوزه های علمیه، استانها و معاونان و مدیران ستادی که در قم برگزار شد،گفت: فعال سازی طلاب در بحث خدمت گزاری به مردم و دانش افزایی و بصیرت افزایی آنها دو مأموریت دفتر اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه است. در این رابطه حتی ۳۰ برنامه تحولی طراحی شده است.

مسئول دفتر اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه با اشاره به جایگاه انقلابی ماندن و بصیرت افزایی طلاب برای جلوگیری از انحرافات در جامعه و حوزه و همچنین تأکید رهبر انقلاب در این رابطه افزود: اگر تأکید رهبر انقلاب بر بصیرت افزایی و انقلابی ماندن حوزه است به دلیل این که تجربه تلخ گذشته تکرار نشود و آن تجربه تلخ، شکست نهضت های مختلف و حضور غرب گرا در میان آنها و جامعه است. به همین دلیل باید کارهای جدی تری در بحث انقلابی ماندن و بصیرت افزایی طلاب صورت گیرد، که اجرای طرح ها در همین رابطه است.

وی عنوان کرد: اما مهمترین طرح ها شامل بصیرت افزایی و ترویج دغدغه انقلابی در بین طلاب، اجرای طرح بایسته طلاب برای ارتقای رضایت مندی جامعه از روحانیت نظام، طرح جامع نظام سیاسی حوزه های علمیه، طرح نظام اجتماعی حوزه های علمیه، طرح تأسیس کمیته اجتماعی و سیاسی استانها و شهرستانها، طرح پیشگیری و درمان آسیب های اجتماعی شامل شناسایی ۷۰ آسیب در جامعه، طرح رصد جریانهای انحرافی در حوزه و در این رابطه کشف بعضی از این جریانها در جامعه ؛ طرح ترویج خدمات اجتماعی شامل حوادث غیر مترقبه و عضویت ۲۰ هزار طلبه در این مسئله مهم است.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی گفت: طرح رصد و نظارت بر تشکل های سیاسی طلاب و حوزویان، مواجهه صحیح با آنها و طرح تربیت اساتید ولایت فقیه و در این رابطه، غنی سازی فرهنگ ولایت فقیه؛ طرح مسابقات کتاب خوانی مانند منشور روحانیت و آثار امامین انقلاب؛ طرح شاخصه های مدرسه انقلابی و برنامه های پیشنهادی، طرح تعامل با حوزه های علمیه از دیگر طرح ها است.

مسئول دفتراجتماعی سیاسی حوزه های ،افزود: حوزه انقلابی حوزه ای است که در عرصه های جهانی نقش آفرین باشد و در این رابطه نیز طلابی را تربیت کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha