دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حمید رفیعی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: کانون مدحان به‌عنوان نهادی اجتماعی و غیردولتی باید بدون وابستگی سیاسی و جناحی برای اعتلای فرهنگ اسلامی در جامعه تلاش کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حمید رفیعی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، امروز در نشست هم‌اندیشی اعضای کانون مداحان خراسان شمالی که با هدف بررسی فعالیت‌های جاری و آتی و برنامه‌ریزی فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی این کانون برگزار شد، بر ضرورت هم‌افزایی اعضای کانون در راستای به ثمر رساندن اهداف این کانون در مناسبت‌های ملی و مذهبی تأکید کرد.

وی با اشاره به وظایف کانون مداحان، این کانون را نهادی اجتماعی، داوطلبانه، غیرانتفاعی، غیردولتی، غیرسیاسی و بدون وابستگی و فعالیت در احزاب یا جناح‌های سیاسی و متشکل از مداحان منتخب، توصیف کرد که باید برای اعتلای فرهنگ اسلامی در جامعه تلاش کند.

حجت‌الاسلام رفیعی، برنامه‌ریزی برای تهیه و تصویب گزارش‌های تحلیلی، اتخاذ تدبیر برای اجرای عملیات فرهنگی در سطح استان، برگزاری جلسات هم‌اندیشی، سازمان‌دهی اعضای کانون مداحان، تکمیل و به‌روزرسانی بانک اطلاعات ستایشگران و شناسایی، بررسی صلاحیت و تدوین فهرست مداحان مستمر را برنامه‌های مهم و اساسی کانون مداحان عنوان کرد.

وی همچنین به بیان دغدغه‌ها و موانع سد راه فعالیت‌های این کانون پرداخت و از مدیران فرهنگی استان خواست در این راستا همفکری و همکاری لازم را داشته باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجلاسیه مدرسین نهضت قرآنی نورالثقلین، اظهار کرد: اساتید برجسته و مجرب قرآنی خراسان شمالی در اجلاسیه کشوری مدرسین نهضت قرآنی نورالثقلین شرکت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه اجلاسیه مدرسین نهضت قرآنی نورالثقلین با حضور اساتید مجرب قرآنی استان‌ها در مشهد مقدس به مدت سه روز از دوم تا پنجم آذرماه جاری برگزار می‌شود، از شرکت ۱۵ استاد مجرب قرآنی خراسان شمالی در این اجلاسیه خبر داد و افزود: این اجلاسیه در سه محور تربیتی، قرآنی و مهارت‌های تربیتی و آموزشی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام رفیعی ادامه داد: آموزش‌های تخصصی مربیان و معلمان قرآن و آموزش‌های تخصصی که با اتکا به ظرفیت‌های مردمی، مؤسسات قرآنی و خانه‌های قرآن انجام می‌شود، طرحی است که با عنوان نورالثقلین در حال برگزاری است.

وی تصریح کرد: این طرح ویژه مدیران مراکز تربیت قرآنی و مربیان جلسات خانگی قرآن کریم برگزار می‌شود که به‌صورت دو دوره آموزش مجازی باهدف تحقق مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر ارتقای کمی و کیفی محافل خانگی قرآنی و توانمندسازی مربیان قرآنی اجرا می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha