یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
طباطبایی

حوزه/ آیت الله طباطبایی نژاد گفت: نام‌گذاری هفته‌ای بنام ایثار و شهادت برای اصفهان سزاوار و شایسته این شهر شهیدپرور است،  این درخواست را از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و به‌ویژه اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی داریم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، پیش از ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان که با حضور رئیس و اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس برگزار شد، با اشاره به روز ۲۵ آبان روز ایثار و شهادت اصفهان که گذشت، اظهار کرد: ثبت این روز در تقویم رسمی کشور به نام روز ایثارو شهادت اصفهان در روزهای اخیر، اقدامی شایسته بود.

وی بیان کرد: نام‌گذاری هفته‌ای بنام ایثار و شهادت برای اصفهان سزاوار و شایسته این شهر شهیدپرور است، چرا که فقط در روز ۲۵ آبان، ۳۷۰ شهید بر دستان مردم شهید پرور اصفهان تشییع شد ولی از ۲۵ تا ۳۰ آبان ۶۱، ۲۵۰ شهید دیگر نیز که در عملیات محرم شهید شده بودند، توسط مردم اصفهان تشییع گشت.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان تصریح کرد: معتقدم که نباید فقط یک روز بنام ایثار و شهادت این شهر نامگذاری شود، بلکه باید هفته ایثار و شهادت در اصفهان داشته باشیم؛ این درخواست را از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و به‌ویژه اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی داریم.

وی ابراز کرد: مصوبات شورای فرهنگی عمومی حاصل افکار نخبگان فرهنگی است، به همان طریقی که نمایندگان مجلس بر اجرای مصوبات مجلس نظارت دارند باید بر اجرای مصوبات کمیسیون فرهنگی و شوراهای فرهنگ عمومی هم نظارت داشته باشند.

آیت‌الله طباطبایی نژاد خاطرنشان کرد: شورای فرهنگ عمومی مراکز استان‌ها هم باید از شهرستان‌ها بخواهند که مصوبه‌های خود را به مرکز استان بفرستند تا پس از جمع‌بندی به کمیسیون فرهنگی ارجاع شود.

وی همچنین متذکر شد: ترویج بی‌حجابی یکی از عرصه هایی است که دشمنان برای جنگ با ایران برنامه ریزی کرده است، به تعبیر رهبر معظم انقلاب، ما در مسائل فرهنگی عقب هستیم، بنابراین مسئولان باید به این حوزه نگاه ویژه داشته باشند.

شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان امروز با حضور استاندار و اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در استانداری اصفهان برگزار شد.

مسائل فرهنگی استان اصفهان در حوزه‌های مختلف اعم از گردشگری و مؤسسات فرهنگی در سفر سه‌روزه جمعی از اعضای کمیسیون فرهنگی که از روز پنجشنبه هفته جاری تا شنبه هفته آینده ادامه خواهد داشت، مورد بازدید و بررسی قرار خواهد گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha