جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ماموستا عبدالرحمان مرادی در جمع  امام جمعه، اساتید و طلاب مدرسه علمیه امام خمینی(ره) سنقر و کلیایی

حوزه/ ماموستا عبدالرحمان مرادی با اشاره به اینکه ائمه و بزرگان اهل سنت در مناقب اهل بیت مکرم، کتابها نوشته، گفت : ارادت ما به اهل بیت نه به دلیل اینکه در ایران و در تحت حاکمیت تشیع زندگی می کنیم، بلکه ریشه ایمانی و اعتقادی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، ماموستا عبدالرحمان مرادی در جمع اساتید و طلاب مدرسه علمیه امام خمینی(ره) سنقر و کلیایی، به دیدگاه اهل سنت در خصوص اهل بیت(علیهم السلام) پرداخت و اظهار داشت: طبق فتوای امام شافعی صلوات فرستادن ما در نماز اگر همراه با ذکر آل محمد(علیهم السلام) نباشد، نماز ما صحیح نبوده و باطل است.

وی در ادامه با اشاره به ارادت ایمانی امام شافعی و بیان شعر معروف ایشان« إنّا عَبــیدٌ لِفتیً أنزلَ فِیـــهِ «هَل أتَی...» در مدح حضرت امیرالمومنین علی ابی طالب(ع)، گفت: متأسفانه در حق امام علی و اهل بیت مکرم، جفاهای زیادی شد و این چیزی است که در تاریخ و کتب ما موجود است.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه از دیگر مدافعان و مروجین فضائل حضرت امام علی و اهل بیت مکرم را امام نسائی(ره) از محدثین اهل سنت دانست و بیان کرد: زمانی که در شام به مقام و منزلت حضرت امام علی و اهل بیت توهین می شد، امام نسائی آیات و احادیث پیامبر مکرم را در خصوص فضائل حضرت علی را جمع آوری و در بین مردم تبلیغ می کرد، تا اینکه مورد غضب متعصبین قرار گرفته و او را کتک زده و منکر آنها شده که نهایتا در اثر ضرب و جرح به شهادت رسید.

ماموستا مرادی با اشاره به اینکه ائمه چهارگانه ما مستقیم یا غیر مستقیم در محضر حضرات باقرین تلمذ نموده، اظهار داشت: ارادت ما اهل سنت به وجود، بزرگی و مقام اهل بیت(علیه الصلاه و السلام) معتقدیم، کتب، آثار محدثین، علماء و فقهای ما که در این باره مطالبی نوشته و جمع آوری کرده اند، شاهد بر این مدعاست.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه با اشاره به اینکه امام غزالی از خفقان بنی مروان، خوارج و دیگران که بر روی منابر علیه اهل بیت مکرم پیامبر(ص) واکنش نشان داد، خاطر نشان کرد: امام غزالی در مقام سوال می گوید: با استناد با فتوای کدام امام و به چه جرمی ۱۰۰۰ ماه در منابر پیامبر(ص) نسبت به اهل بیت پیامبر(ص) نعوذ بالله لعن و نفرین می فرستادند؟

وی در پایان در خصوص اهمیت موضوع مهم وحدت بین مسلمین، گفت: به برکت نظام اسلامی و فرمایشات امامین انقلاب و منادیان وحدت در کشور، کمترین دغدغه را در بحث وحدت داریم که هم زیستی در کنار هم و تشییع شهیده تازه تفحص شده در سطح کشور، شاهد بر این مدعاست.

ارادت اهل سنت به اهل بیت(ع) ایمانی و اعتقادی است

ارادت اهل سنت به اهل بیت(ع) ایمانی و اعتقادی است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha