جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدرسه علمیه زینب کبری (س) ارومیه

حوزه/ حجت الاسلام میرزایی مهم ترین وظیفه طلاب علوم دینی را تبیین مبانی حکومت اسلامی عنوان کرد و گفت: حکومتی که دین را از زندگی مردم و سیاست جدا کند، نمی تواند نجات دهنده بشریت باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام رضا میرزائی، امروز در نشست " نقش طلاب خواهر در زمینه سازی ظهور" که در مدرسه علمیه زینب کبری (س) برگزار شد، با بیان این که در طول تاریخ اسلام قبل از انقلاب اسلامی به جز حکومت پیامبر اکرم(ص)، دوران خلافت امام علی(ع) و چند ماهه امام حسن(ع)، حکومتی بر اساس تفکر اهل بیت(ع) وجود نداشته ، اظهار داشت: بعد از ۱۴۰۰ سال از بعثت نبی مکرم اسلام، انقلاب اسلامی با تفکر شیعی و دینی شکل گرفت که مقدمه و زمینه ساز ظهور است.

وی با بیان اینکه در حکومت ولایت فقیه، منتظر می داند که امام عصر (عج) نائب دارد، اضافه کرد: حکومت های به ظاهر اسلامی اما سکولار به شدت به دنبال خالی کردن نقش دین در سیاست هستند، اما انقلاب اسلامی دین را در راستای حکومت می داند و این دو را از هم جدا نمی کند.

استاد حوزه علمیه آذربایجان غربی، افزود: حکومتی که دین را از زندگی مردم و سیاست جدا کند، نمی تواند نجات دهنده بشریت باشد. آرمانی ترین حکومت دینی آن است که در رأس آن امام معصوم قرار گیرد و زمانی که امام در غیبت باشد باید توسط نائب ایشان اداره شود.

وی، مهم ترین وظیفه طلاب علوم دینی را تبیین مبانی حکومت اسلامی و دینی عنوان کرد و گفت: طلاب باید با مطالعه و انس با قرآن کریم و تبیین جایگاه دین، مردم و ولایت فقیه در حکومت اسلامی، زمینه را برای ظهور حضرت امام عصر (ع) فراهم کنند و این از مهم ترین مطالبات رهبر انقلاب است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha