دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
جواد خدیوی سرپرست مرکز فناوری و اطلاعات حوزه‌های علمیه

حوزه/ مسئول مرکز فناوری اطلاعات حوزه های علمیه گفت: شرایط فعلی فناوری مرکز نمی تواند پاسخ گویی نیازهای حوزه باشد و کارهای ما را پیش ببرد. به همین منظور، نیازمند زیرساختی قوی تر از گذشته هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،‌ جواد خدیوی در اجلاسیه مدیران استانی و معاونان و مدیران ستادی حوزه های علمیه که در قم برگزار شد گفت: از شهریور سال گذشته سامانه هایی چون نرم افزار آموزش مجازی و اتصال با سرویس وزارت علوم اجرایی شده است.

مسئول مرکز فناوری اطلاعات حوزه های علمیه، افزود: از جمله کارهایی که از سوی این مرکز در بحث فناوری اطلاعات انجام شده توسعه سامانه آزمون آنلاین بوده است که در آزمون سطوح عالی ۱۰۱ هزار نفر هم‌زمان حضور یافته اند و به دلیل توسعه، مشکلی هم از نظر پشتیبانی پیش نیامده است.

وی بیان داشت: از دیگر سامانه های که توسعه و ارتقاء داده شده می توان به سامانه صدور گواهی، سامانه سطح ۱ و ۲ نام برد و در ادامه تلاش شد سامانه جدیدی چون تکریم و کرامت طلاب، پیشخوان ارتباطی، شهریه و کارت وظیفه در مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه راه اندازی و بکار گرفته شود.

خدیوی با اشاره به شعار « حوزه الکترونیک» در مرکز مدیریت، گفت: براساس طرح و شعار جدید در حوزه الکترونیک در حوزه، به دنبال کاهش مراجع حضوری طلاب به مرکز مدیریت هستیم و این نیز الان انجام شده است.

وی بیان داشت: در حال حاضر آزمون های حوزه، صدور گواهی، درخواست مدرک سطح ۱ و۲، به صورت الکترونیک انجام می شود و در ادامه پذیرش طلاب و تلبس هم امکان الکترونیک شدنشان وجود دارد.

خدیوی با اشاره به سامانه های موجود در مرکز مدیریت، گفت: از میان این سامانه ها ۴۷ سامانه از سوی مهندسین مرکز و بعضی از سوی شرکت های دیگر طراحی شده است.

مسئول مرکز فناوری اطلاعات حوزه های علمیه با اشاره به پروژه های در دست اجرا از سوی این مرکز، افزود: سامانه جامع اساتید سطح ۱، پایان نامه ها، نرم افزارهای مجلات پژوهشی و رتبه بندی، ساماندهی دیتا، دستگاه حضور و غیاب، پروژه متمرکز مخابرات از جمله این موارد می باشند.

وی با تأکید بر اهمیت فناوری اطلاعات در جامعه امروز برای پیشبرد برنامه ها و کارهای علمی، پژوهشی و... گفت: این اهمیت زمانی دو چندان می شود که اهمیت کارها به فناوری وابسته شده، روی همین اساس برای حضور موفق و اثر گذار در این عرصه، به زیرساخت های سخت افزاری شدیدا نیازمندیم و در این رابطه آسیب شناسی هایی هم نسبت به فناوری اطلاعات مرکز صورت گرفته و متوجه شدیم که شرایط فعلی فناوری مرکز نمی تواند پاسخ گویی نیازهای حوزه باشد و کارهای ما را پیش ببرد. به همین منظور، نیازمند زیرساخت قوی تر از گذشته هستیم.

خدیوی با بیان این که در حال حاضر ۸ نفر برنامه نویس کار پشتیبانی، همه سامانه های موجود در مرکز مدیریت را انجام می دهند. گفت: الان این شرایط نمی تواند پاسخ گوی نیاز ما باشد و ما باید طرح جدیدی برای پشتیبانی سامانه داشته باشیم و در این رابطه طراحی سامانه می تواند به کمک ما بیاید.

مسئول مرکز فناوری اطلاعات حوزه های علمیه، افزود: تخصیص نیروی فناوری اطلاعات در مدیریت استانی که این مسئله عملا امکان پذیر نیست و باید اقدام به آموزش افراد در مدیریت استانی کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha