دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ اجلاسیه مدیران حوزه های علمیه استان ها و معاونان و مدیران ستادی روز دوم/ آیت الله اعرافی

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه گفت: نظام جامع حمایت از نخبگان و ممتازین باید ارائه شود و این امر تنها مختص طلاب قم نخواهد بود، بلکه در این نظام جامع طلاب نخبه و ممتاز کل کشور مورد توجه قرار خواهند گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،‌آیت الله اعرافی در اختتامیه اجلاسیه مدیران استانی، معاونان و مدیران ستادی حوزه های علمیه، ضمن تاکید فرمایشات مقام معظم رهبری تصریح کرد: حضرت آقا تاکید کردند، خروج نخبگان کشور یک نگرانی است و بیشترین نگرانی ما این است که بیش از چند هزار نفر از کشور می روند این مصیبتی است که نه تنها کشور ما بلکه کل جهان سوم به آن مبتلا هستند.

وی حمایت از نخبگان و ممتازین حوزه های علمیه را سیاست اصلی مدیریت حوزه خواند و خاطرنشان ساخت: امروزه در حوزه های علمیه بیش از ۵ هزار استعداد برتر و نخبه در حال تحصیل می باشند. لذا حوزه ها باید به صورت ویژه به حمایت نخبگان و ممتازین بپردازد. تا بتوانند کارهای پژوهشی و علمی را با خیال راحت انجام دهند و در راستای حمایت جدی باید حوزه های استان ها به شخصه پیگیر حمایت از نخبگان شوند و شخص مدیر آگاه بر پرونده نخبگان باشند.

وی حضور اساتید نخبه در طی مراحل آموزشی طلاب ممتاز و نخبه را مهم خواند و ابراز داشت: مراقبت اخلاقی و تربیتی از نخبگان و ممتازین امری ضروری است، چرا که کسانی که استعداد و رشد اخلاقی بیشتری دارند، آسیب پذیرتر هستند، لذا در این راستا دفتر نخبگان حوزه های علمیه باید اصول نظام تربیتی نخبگان را استخراج، تدوین و به اساتید و نخبگان و ممتازین ارائه دهد، چرا که اگر در رابطه با دانش افزایی اساتید در ارتباط با نخبگان عمل نشود استعدادها گم خواهد شد.

مدیر حوزه های علمیه تصریح کرد: نظام جامع حمایت از نخبگان باید ارائه شود و این امر تنها مختص طلاب قم نخواهد بود، بلکه در این نظام جامع طلاب نخبه و ممتاز کل کشور مورد توجه خواهند قرار گرفت.

وی در ادامه تصریح کرد: در این نظام تربیتی باید حمایت های ویژه ای در عرصه‌های علمی مشاوره ای و معیشتی و مسکن مورد توجه قرار گیرد.

آیت الله اعرافی ضمن تاکید بر توجه به شورای همکارهای نهاد های حوزوی گفت: حوزه های علمیه استان ها باید توجه کافی نسبت به ظرفیت شوراهای هماهنگی نهاد های حوزوی داشته باشند و به صورت جدی در جهت پیشبرد اهداف حوزه علمیه با این شوراهای هماهنگی، همکاری داشته باشند، همانطور که این ظرفیت ها در مناسبات فرهنگی و رخداد ها و حوادث طبیعی به چشم می خورد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه، ضمن تقدیر و تشکر از طلاب جهادی ابراز داشت: بعد از سیل خوزستان ستادی به نام ستاد بحران و حوادث بصورت رسمی با همکاری نهادهای حوزوی شکل گرفت که بیش از ۱۰ هزار طلبه فعال در عرصه خدمت رسانی در بلایای طبیعی همچون سیل و زلزله و بیماری های همچون کرونا به کمک مردم آمده اند و امروز در کشور به این ستاد توجه می شود و امتداد کشوری پیدا کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha